Sengångare eller issa, ingen vet
Hej hörni det var ett tag sen vi hördes eller hur? Well jag vet inte riktigt varför men jag bara kände för att ta en paus hehe. Jaja nu är jag här lika trött som vanligt. Asså jag har sammanlagt sovit över 24 timmar den senaste helgen men känner mig fortfarande som jag är en zombie. 
 
Vad gör jag med min favorittjockis nu da? Ja han har bestämt sig för att ta semester. Vi lider ju just nu av en värmebölja utan dess like och jag tror min häst inte riktigt ser poängen med dressyr då. Jag red ett seriöst dressyrpass igår för första gången på några dagar. Jag kunde verkligen känna hur jag fick tvinga Villis att jobba. Usch! Ja men vi jobbade galopp. När jag lägger fram bommar brukar han tagga till väldigt men igår (det berodde nog på värmen dock) var han faktiskt ganska chill. Han skulle inte byta över bommarna och vi skulle kunna trycka in lite olika antal galoppsprång på avståndet 16 meter där han vanligen går på 4. 
 
Jag måste verkligen jobba mer gaopp och jag är rätt säker på att jag säger det varje gång men det är ju sant. Galoppen är där jag och Villis är som svagast så vi får börja jobba mer på det än traven. Men asså gud om det ska fortsätta vara så här varmt kan du väl ge min häst lite extra energi. Bekka har nog en hel del över hon aldrig använder, Villis behöver det desperat. 
 
Utöver det njuter jag till fullo av denna tidiga sommar. I veckorna har jag kursprov så det räcker och blir över för en hel livstid men jga klarade det förra året, jag ska nog klara det iår också ska ni se. Vet ni i torsdags när vi alla var lediga skulle jag rida lektion 19.15 men jag blev så uttråkad hemma efter typ en timme så ja åkte till stallet runt 9. Så från 10 gick jag runt och småpillade lite som man säger. Alla grejor man tänker man vill göra men inte riktigt prioriterar gjorde jag och jag hade världens bästa dag som fick avslutas med en riktigt bra lektion där jst jobbade så mycket galopp att jag inte längre kunde kommunicera med något annat än små ljud när Rebecka gav mig instruktioner. Jaja lite kaos som vanligt men det har hänt ganska mycket så jag får liksom trycka ihop allt. Nu ska jag inte skriva mer, jag har fått klagmål *host* Amanda att mina blogginlägg e biblar så det här är i alla fall liite kortare. Bye bye!
 
 
Sommrigt värre va?