Pay and jump
Igår var jag och Danny på en pay and på Runsten Equestrian. Vi hoppade två rundor 80 cm och jag är nöjd.
Alla hade sag att de var super snabba där så vi åkte väldigt tidigt. När vi kom fram kollade jag banan, visa vaccinationsintyg, kollade på anläggningen och sen gjorde vi i ordning Danny. Sen började jag rida fram och han kändes lite seg och trött, men fin. När jag ridit fram visade det sig att de inte alls var snabba så jag fick lång vänte tid men bättre det än att stressa. När jag väl kom i på framhoppningen kändes han fin och hoppade bra.
 
Första rundan i 80 resulterade i 4 fel, en rivning, men en riktigt bra känsla. Han kom igång väldigt mycket och blev något stark, därav rivningen. Annars satte vi distanserna fint och han var pigg och glad och hoppade fint.
 
Andra rundan var han ännu starkare och jag red inte helt hundra. Vi fick 8 fel, två ner, för att jag inte inverkade så mycket. Men annars fin känsla, bara något springig.
 
Sen lasta vi på och drg hem. Han är världens bästa att ha med på tävling, står snällt och går rakt på transporten.
 
Det jag ska ta med mig är att korta galoppen mer så att vi får luftigare strong så att han inte blir för flak och tar bommarna. Sen ska jag öva på avstånd och att räta på mig mer. Sen har han alltid varit en slarvig häst som river mycket så lite får han ta på sig själv ;) Taggad till nästa tävling i alla fall!!
 
Stort tack till Lea som följde med!!! och pappa för sjusen och Aud för transporten!