Benjis igångsättning
Tja! Det var ett tag sedan men anledningen till det är för att jag har varit på sportlov och Benji har varit skadad.. jag håller dock på att sätta igång honom igen nu! 

Vi har tagit det ganska lugnt i igångsättningen. Första dagen jag red skrittade jag endast och dag 2 gav Aud godkänt till att trava och ta någon liten galopp eftersom att han var helt frisk. Dagen då jag endast skrittade var det nämligen svårt att veta om han var 100% frisk och därför skrittade jag bara. Varför man inte kunde vara säker var för att han gick på Metacam 2 dagar innan och det var antagligen inte helt ur kroppen. Men dagen efter hade Aud kollat på honom (och då var Metacamen ute ur kroppen) och han var då frisk! 
Dagen då vi visste att han var frisk red jag i ca 25-30 min. Då travade jag och tog någon långsida i galopp. Alltså inga böjda spår i galopp och knappt heller i trav.
Jag red ganska likt i 2 dagar efter men jag började gå på mer böjda spår. Alltså att jag tillexempel galopperade runt hela fyrkantspåret. Och stora böjda linjer över medelinjen. Dagen efter det tog jag och Sara en lång skritt-tur ut. 
Den kommande veckan är tanken att komma igång ännu mer speciellt i galoppen. Så min tanke är ungefär såhär :

MÅNDAG : trespår och med hjälp av trespåren - galoppfattningar (& bara galoppera korta sträckor)
TISDAG : framskrittning= bak och framdelsvändning, trav öppna och sluta
ONSDAG : vila/gå ut 
TORSDAG : skänkelvikningar
FREDAG : Aud har gett godkänt till att jag är med på dressyrträningen
LÖRDAG : uteritt! (Lugnt)
SÖNDAG : uteritt! (Lugnt)

Ungefär såhär tänker jag. Min tanke är överlag att rida ca 45 min och ganska mycket skolor för att inte anstränga honom så mycket.
Jag är heller inte helt säker på hur det blir tisdag och torsdag, om vädret tillåter rider jag ut iallafall en av dagarna!
(null)

(null)

(null)

Från igår (söndag) när jag och Sara tog en lång skritt och trav tur!