Stärkande
Hellllllllooooooo!!!!

Några veckor framöver jobbar jag på att stärka Dannys rygg. Han behöver bygga ryggmuskler för att kunna bära sig bättre och då få en bättre form. Sen behöver han hoppa upp sig mer och det gör han om han får lite ryggmuskler! 

För att kunna bygga musklerna måste han slappna av och ta för sig i ryggen. För att göra det måste han gå i en låg form med tryck bakifrån. Så det jag jobbar med varje dag ungefär är att han ska gå i en avspänd och låg form och trampa under sig och inte trampa ifrån med bakbenen. För att göra det måste han gå hyfsat samlat, vilket är jobbigt tycker han;)

Vad gör jag för övningar då?

Jo, jag kör cavaletti bommar en eller två gånger i veckan för att han ska lyfta på benen och arbeta med ryggen. Sen så rider jag ju i låg form men med sug i bettet. Det gör jag även när jag rider ut. Jag rider mycket övergångar i alla gångarter för att han ska trycka ifrån med bakbenen och då ryggen i igångsättningarna. Han måste jobba med ryggen när han ska gå över i en snabbare gångart. Märker stor skillnad i formen när jag jobbar övergångar!!

Sen är backar mycket bra för rump musklerna. Men även att bara skritta är mycket bra för ryggen om de skrittar på med stora steg!

 
Lea- fotografen!!<3