Redigerande av bilder
Hallå hallå hallå. Asså jag svär jag sjunger alltid det där. VARJE. GÅNG. Aja nej men idag ska vi prata om min senaste fascination. Min stavning är nog inte på topp just nu btw ifall ni undrar för det är bara lite sent men för er gör jag allt! Asså jag känner inte jag får nog med uppskattning här i livet. Kan inte fler människor bara ge mig mat! Det är seriöst allt jag kräver av framtida partner. GE MIG MAT!!!
 
Jahapp poängen finns här någon stans... Så jag har redigerat bilder. Fokuset denna gång var att lysa upp bilderna så att snön och motivet dvs hästarna verkligen stod ut. Det var jäkligt svårt med inställningarna för denna gång för asså well vi hade en vit bakgrund och typ bara svarta hästar. Förrutom Danny som nästan fick mig att gråta så glad blev jag att han var vit. Så jag använder mig av photoshop när jag redigerar och för att uppnå mitt "mål" denna gång ökade jag kontrasten mycket men har man mörka hästar så blir dem ju mörkar så det gäller att vara försiktig. Samtidigt jobbar jag också i olika lager så om jag vill behöver inte min redigering gälla över hela bilden. Jag "suddar" på delar av bilden. Jag jobar även med lyster och kurvor för att få bilden att se lite kallare ut samt få hästarna att "poppa" lite. 
 
Det andra jag göra som legit kan va den största pain in my ass i världen och det är att redigera bort staket, bebishår och spår i snön. Dock var dessa foton ovanligt enkla att fixa för nästan allt var vitt. så det var bara att rita lite hur som haver. Det var värre på höstbilderna när det var väldigt mycket färger, tog mig verkligen en evighet. Dock blev jag väldigt nöjd med denna omgång. Ni har ju alla sett bilderna vid det här laget (hoppas jag ). Det är så jag jobbar när jag redigerar. Om man jämför med höstbilderna var dessa enklare att redigera då färgerna var enklare även om det var svårt med kontrasterna. 
 
Denna redigering gick ut på att öka kontrasterna på rätt sätt och öka ljuset medan höstbilderna skulle framhäva bakgrunden med sina vackra färger och sånt. Med bilder man vill lyfta fram en specefik färg kan man färga hela bilden med en färg för att sedan "sudda" i det lagret. 
 
 
 
Jag hade tänkt lägga upp alla bilder här men  de var tydligen för stora :(
 
 
 
 
 
Visst syns skillnader? Tack och hej för mig hoppas detta var något informativt i guess. Bye pie!