mina bett, julhoppning
Hej på er!
I fredags så var det dressyrträning för Aud och det gick ganska bra. Det gick mycket bättre i högervarvet än i vänstervarvet som det då brukar göra. Jag tror att det kan göra med hennes bett som hon började använda i hoppningen i början av terminen för att hon skulle få lite respekt å lyssna bättre. Eftersom att hon kunde sticka med en när man red. Jag använder alltså ett pelambett i hoppningen och ett tredelat äppelbett i dressyren. Och sedan hon har haft pelambettet så har hon blivit väldigt stel i vänstervarv, men senare har hon också blivit det när man använder äppelbettet också i dressyren. Så jag ska nog testa andra slags bett som ett vanligt tredelat stålbett med fastra ringar till exempel. Och så får vi se om det beror på de.
 
Dagen efter alltså lördag, så borstade jag väldigt länge å det var väldigt mysigt!! Vi borstade i ca 1,5 h. Och då skrittade jag, Amanda, Josse & Sara ut barbacka med fleecetäcken i mörkret, å det va mysigt förutom att det blev så kallt av kylan så att man knappt kände sina ben efter ett tag hahha!! Jag och Amanda sov även över på karlshem och på söndagen så var det julhoppning. Det var väldigt roligt och det gick superbra!! Jag hoppade ca 70-80 cm skulle jag gissa på. Hon va dock väääldigt pigg å stark så jag hade inte riktigt kontroll ibland å att hon smet förbi två gånger, men jag är sååå nöjd!! Vi hade bra flyt över hindrena och det va allmänt en bra runda.
Bilderna åvanför är från en hoppträning och den nedanför från julhoppningen ;)