Bekka
Halli hallo!
Idag tänkte jag snacka lite om Rebecka aka Bekka, storhästen nedan som kom för kanske 3 månader sen eller nått till gården och går vuxen verksamhet.
Hon är ett sto på 7 år som jag har ridit ganska regelbundet nu i 2 månader. Hon är super rolig att rida, verkligen min typ av häst. Pigg, känslig, lyhörd, arbetsvillig och hur snäll som helst. Jag jobbar mest med grunderna på henne som till exempel halt, samla sig där jag vill ha henne, ställa, inte överbörja sig och galoppera där jag ber henne.
 
Hon har gjort stora framsteg och vi kan nu börja öva på lite mer svåra saker. Hon tycker det är lite krongligt men gör alltid sitt bästa.
 
Hon är lite som Danny var i början. Hon vill gärna lägga sig bakom hand och inte ta stöd på tygeln. Så vi jobbar väldigt mycket med att länga formen och halsen och det blir stor skillnad från dag till dag. Som sgat försöker hon alltid vilket bidrar till utveckling.
Jag ska försöka rida ut på henne lite och kanske skutta lite på lektion.
 
Är väldigt tacksam över att få rida och utveckla henne tillsammans med Issa, tack Rebecka (ägare, lite förrvirande va?, haha) för att jag får rida henne!