Brytvecka
Hej hörni! Idag ska jag berätta om världens bästa uppfinning. BRYTVECKA!! Min skola kom på idén att treorna behöver extra tid för att jobba på sitt gymnasiearbeteså då är det lika bra att ge hela skolan en vecka utan lektioner. Vilket innebär jävligt mycket ridning för min del. 
 
I måndags red jag Mandel, Bekka för att sedan avsluta med den lilla elvispen. Igår red jag "bara" Bekka och Vispen och idag kunde jag ta det lugnt för att jag endast behövde rida min egen pålle. 
 
Det är jättekul att rida så mycket men jag behöver prata om en grej jag har fett mycket ångest över. Okej egentligen är inte det en ny grej jag har ångest över men jag har verkligen ont i magen över detta så nu får ni överleva lite en sekund. Utmanar jag min häst tillräckligt? Jag har en unghäst som jag har haft sen han var fyra vilket innebär att det mesta han kan har jag lärt honom och lärt mig tillsammans med honom. I början var det inte svårt att utmana honom. Det var liksom bara att sitta på ryggen och så blev han svettig av ansträngning. Nu när han börjar kunna saker är det inte lika jobbigt längre och jag måste höja ribban lite. 
 
Ta denna vecka till exempel. I måndags jobbade vi helt ok. Han blev ganska svettig men inte så svettig som han brukar bli. Igår red vi ut och jobbade ute. Fortfarande inte jättesvettig. Idag var han så jävla fricking fin. Jag trodde jag skulle avlida. Världens bästa Villsan. Vi jobbade mycket trav och inte jättemycket galopp men det känns som att han inte tycker det är jobbigt för han blir inte svettig plus då känns det inte som jag utmanar honom och tar tillvara på när han är så fin. Men också så borde han inte behöva jobba så hårt när han är så fin och jobbade så bra. Borde jag verkligen bedöma hur hårt min häst jobbar efter hur svettig han blir? Aja nej jag ska sluta nu det är bara något jag hela tiden tänker på. 
 
Men jag fick rida Mandel! Jag blev väldigt överraskad över hur fin han var. Inte alltid helt arbetsvillig men så himla mysig häst. Bekka var väldigt lugn så jag red ut med ett par tjejer i stallet vilket var supermysigt så solen sken som aldrig förr. Allt som allt har detta varit en bra vecka so far. Imorrn blir det Bekkis och Villsan igen. Jag har inte bestämt än om jag ska rida ut eller jobba galopparbete på Villsan. Om jag inte jobbar galopp imorrn kommer jag göra det på söndag så oavsett kommer det bli galopparbete någon dag för Villsan. Stackaren... 
 
Det var väll mina problem för idag. Vi får höras sen bye!!
 
 
Asså det är nåt fel på min kamera så bilderna blir i fel format. Jag fattar inte riktigt hur ska försöka lösa det men tills dess har jag nada nya bilder.