Mina mål 2019 fram till sommaren
Jag tycker att det är viktigt att man har mål och planering kring hästen. Jag planerar varje vecka, varje ridpass, vilka övningar jag ska göra och framförallt sätter stora mål och delmål. Jag tänkte nu dela med mig utav mina mål jag har med Danny fram till sommaren.
  • Starta felfri 105 
Jag ska ju debutera 100 i januari och sen fortsätta tävla regelbundet i vår och vill då förhoppningsvis vara felfri i 105 eller kanske högre OM vi klarar av det. Kanske ta någon placering i 90/100 också!
  • Över 60% i LA
Ska även starta en LA i januari och sen yttligare en i februari men sen vet jag inte om de kommer bli så jätte många mer dressyrtävlingar då jag kommer satsa på hoppningen. Därför vill jag inte sätta för höga mål, utan jag är nöjd om vi får över 60%.
  • Träna många för tränare 
Man lär sig sjukt mycket utav att träna för olika tränare då alla ser olika saker att förbättra. Och eftersom vi nu köpt egen trailer kan vi åka iväg och träna lite. 
  • Göra fina ryggningar
Han förstår hjälperna till ryggning och gör helt rätt, men tappar formen. Vill kunna rygga harmoniskt och eftergivet!
  • Samla ännu mera
För att göra svårare saker måste man hitta samlingen mer. Därför vill jag träna på de och ha det som mål så att vi kan träna vidare med svårare saker när vi hittat den samlingen.
  • Fina övergångar
Han gör väldigt fina övergångar och är väldigt lyhörd för mina hjälper och är framförallt kvick. Men jag skulle vilja få till lite mer "diskreta" övergångar där hästen tex inte tar ett enda travsteg vid övergång från galopp ull skritt och man ska heller inte se mina hjälper så tydligt utan de ska vara små. Det ska se ut som att jag inte gör någonting och att Danny lyssnar för verenda liten kramning med tygeln. Vi ska "dansa" fram ;)
  • Hoppa stabila rundor på 110 hemma
Egentligen spelar inte höjden de minsta roll för mig men vill ändå ha ett tydligt mål. Skulle egentligen kunna säga "hoppa högre och större stabila rundor hemma". Hoppar för tillfället bra rundor på 100 hemma och enstaka hinder på 110 bra, så därför skulle jag vilja hoppa hela banor på den höjden istället för enstaka hinder. Men somsagt höjden för mig är bara en siffra, jag vill ha stabila och fina rundor och det är de som räknas. Tänker inte heller pressa oss på något sätt, vi tar de som de kommer.
  • Göra svårare övningar
Jag skulle vilja utmana oss med nya svårar övningar, tex ryggning som jag skrivit ovan eller att lägga ihop flera övningar i följd tätt inpå varandra så man måste rida hela tiden och att han ska vara med mig varenda sekund. Våga utmana oss mera helt enkelt och traggla med svårare saker! Kanske skänkelvikning i trav- halt- samlad galopp- skänkelvikning i galopp- 10 meters volt i galopp- fin övergång till skritt- bakdelsvändning- rygga osv osv. Den följden direkt efter varandra och massa andra skulle ju vara kul att klara av bra och snyggt för att utman oss!

Vi är i alla fall sjukt taggade på de nya årets utmaningar, med en tuff start med två debuter!! Dandan känns sjukt fin för tillfället och vi är så redo!!!!!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

#1 - Frofa

Vad du är ambitiös Amanda! Grymt! 💥

Svar: Ååå tack☺️
Kidz Of Karlshem