Utvärdering V.15- ons

Idag red jag dressyr igen för att öva på rörelser ur ett dressyrprogram vi ska ha på lördag. Red även igenom det en gång i slutet. Det gick väl helt ok. Jag HATAR dock att sitta ner i traven, jag kan inte rida!!!!! 

Sen är Danny lite sådär i formen imellanåt. Visst jag tjatar om hur fin han är i formen nu mera och ja han är såååå mycket bättre än i början. Nu tar han faktiskt stöd i handen och stäcker halsen och kopplar av i formen. Men han har blivit FÖR bekväm där nere så han börjar hänga i handen och fuskar lite. Speciellt idag, han var trött i slutet och då blir han väl ännu hängigare men idag så gick det inge bra med formen alltså. Han var väldigt hängig och ville inte alls jobba upp sig i formen. Vill att han ska vara lättare i handen och bära upp sig själv, han är väl fortfarande lite svag i ryggen men lite mer kan han faktiskt bära upp sig själv,det vet jag! Så det är ju sååååå himla mycket bättre i formen från i höstas men just för tillfället är det sådär.. men det kommer nog med tiden med lite mer muskler och träning!!!

Hans högervarv ... herregud vad jag måste rida!! Han tar stöd i innerhanden och skjuter in bakdelen, såååå jobbigt men extremt lärorikt för mig när jag försöket motverka det. Men även det har blivit mycket bättre sen i höstas och vintras och jag har hittat ridningen mer där vilket är bra! Blir extra svårt när man ska göra små volter i dressyr programet men men..

Okej nog tjatat om det, han är iallafall super mycket finare sen i höstas men vi är väl lite down i vissa delar, typ formen och högervarv ibland. Men vi är samtidigt väldigt bra just nu i vissa delar, typ galoppen WOW!!! Så det går två steg fram, ett bak kan man säga och från steget bak tar jag med mig massa ridning så vi nästan går tre steg fram sen!!!

Han va nakenfis i någon timme idag ocksååå (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
(null)