Utvärdering V.15-fre

Idag har vi haft hoppträning med Sara eftersom Audan inte mådde helt ok. Det gick väl väldigt bra, vi övade på lydnad efter hindererna, alltså att stanna efter. Danny har ju en tendens att ligga på i handen och bli stark men abslout inte springig, bara lite svår att ta tillbaka. 

Jag har väl börjat inse hur jäkla svårt ridning är, har tidigare tycket de varit svårt men nu är det extremt. Det är såå sjukt mycket man måste tänka på hela tiden och allting kan aldrig gå helt perfekt vilket känns sådär. Men det är kul att man känner att man har saker att jobba på!! 

Jag måste även öva på min position över och efter hindrerna och samtidigt få bra flyt genom banan. Men Danny är väldigt lydig och vill alltid göra sitt bästa! Vi ska leverera på banorna sen, jag lovar!!!

En väldigt bra övning idag tycket jag var att man ska hoppa en distans på 5 galoppsprång men imellan hindrerna ska man lägga en liten volt. Vi gjorde även så att vi skulle sakta av i volten oh sen fatta galopp igen, det var lärorikt och kul och en super bra övning tycker jag!!
(null)
Det fick bli en gammal bild från vår tävlingsdebut när mobil krongla!! Hörs imorn , KRAM