Uteritter all day every day
Hallo peeps. Jag håller faktiskt vad jag lovade. Varje dag hela denna vecka har jag ridit ut. Eller nästan i tisdags vilade han så jag kommer inte räkna det som en förlust. Mitt enda undantag kommer bli på fredag när vi ska hoppa. Dock funderar jag på om jag ska fråga Aud om lov att hoppa någon annan häst. Jag ska i-och-för-sig rida Mandel men han känns lite för stor och tung för att vara med på vår ponnylektion. Om jag har tur kanske jag kan få rida Lulu, jag gillar verkligen henne! 
 
Jaja vad har jag jobbat på nu när jag ridit ut så mycket? Ja framförallt har vi drillat kondition vilket är det lättaste med utritter men jag har också jobbat mycket trav och galoppfattningar. Mitt nya projekt är att få Villis att öka sin trav vilket är så galet svårt men asså ni ska se vilket steg vi får till utomhus. Sen ska vi också kunna samla ihop oss också utan att vi blir strutsar menmen vi tuffar vidare. Igår kunde vi äntligen rida på galoppbanan! Asså som jag har längtat! Det känns så himla härligt att kunna dundra fram utan något som stoppar mig. Men issa någon gång måste du ju sluta för det går ju inte att rida runt hela. Jaja men nu får vi låtsas som det går bara för att jag ska kunna få behålla min romantiska fantasibild. Jag passade på då att göra lite galoppombyten. Jag kan inte säga att det gick bra men det gick inte direkt dåligt heller för han gjorde det trots allt ett par gånger, helt utan något att hoppa över trots att vi aldrig gjort det ute förut. 
 
På länsta har jag jobbat mycket fattningar för vi är fortfarande väldigt svaga i fattningarna och i galoppen. I vänster galoppen är vi väldigt långt ifrån form. Han kör upp huvuden i fattningen och stannar där. I höger varv.. Ja vi börjar så här. Villis har en väldigt lång och låg form då jag fortfarande inte lärt mig riktigt hur man ska samla upp honom. detta gör dock att när jag fattar galopp blir det svårt för mig när han slänger upp huvudet för då kommer jag inte åt honom. Sen har jag också mina händer väldigt långt bak och därav också ganska långa tyglar vilket gör det inte direkt lättare för mig. Usch det här med ridning i svårt. 
 
Ja men detta var min vecka hittills. Btw jag har ett litet projekt på g som kommer piffa upp den här bloggen lite, gissa vad ;) Men det ser väldigt bra ut so far även om jag har en del kvar. Bye! 
 
 
 
Nu tycker jag nog det e dags för skåne, eller vad säger ni?