Pay and jump
Idag var jag ute med Danny på en pay and jump på Södertälje. Vi fick ett ner i första 80 rundan och var felfria i andra. Båda rundorna var klockrena, såå bra!! Galet nöjd!

Han var stark men fortfarande med mig hela tiden. Rivningen kom pga att jag inte red fram på en distans så han tog ett litet extra galoppsprång och kom väldigt nära och tog med sig bommen. Nästa klass red jag fram och vi kom rätt !! Sjukt nöjd över honom, både ridmässigt och hans tålamode och lugn hela tiden i handeringen. Kan vara den mest chilliga hästen alltså, hahha!! Kliver på transporten utan problem, står still där man vill ha honom och stressar inte ett dugg, så duktig!

Det jag behöver tänka på är väl att rida mer med sitsen för att inte fastna i handen när han blir stark. Men idag var han verkligen med mig hela tiden, lyssna fram och tillbaka även om han var lite stark. 

Kunde inte varit nöjdare över dagen, såå duktig ponny och jag red jävligt bra alltså, kul!! Tycker även det är kul att se att han verkligen har självförtroende nu i hoppningen och tar för sig mer!! Han kan ta för sig ännu mer men det är stor skillnad och han hoppar för att han tycker de är kul och inte för att han är stressad! Min fina fina häst!!

Tack till Lea och Jossan för all hjälp idag<3 (null)

(null)