En trötter och en piggelin
Tjenare hörni. Fan vad trött jag är! Ibland har man ju såna dagar vet ni, när man liksom vaknar trött och vaknar aldrig upp så man bara går runt som i en trans exakt hela dagen. Nu vet ni i alla fall varför mina framtida meningar kommer vara smått osammanhängade. 
 
Aja hela påsklovet har jag jobbat. Jag och Aud är världens dreamteam när vi kommer igång asså! Det var faktiskt väldigt roligt även om jag också var ganska glad när det var över och jag fick slappna av med min pålle igen. Vi har faktiskt forsatt med vår hårdtrimmning och den går väldigt bra. Villis är en ganska sne häst. Han är väldigt mjuk i högersidan och stark i vänstersidan. Jag har jobbat mycket då i vänster varv men i tisdags kände jag för första gången att Villis funkade bättre i vänstervarvet. Jag vill verkligen inte göra honom sne åt andra hållet, han börjar bli jämn nu och det gäller att inte förlora det. 
 
Vet ni hur duktig jag är?! I helgen fick jag nåt jäkla ryck och bestämde mig för att dra ut alla slangar till hagarna. Nu är det verkligen vår! Jag har bara njutit av det fina vårvädret och knarkat lite d-vitamin. Nej men nu har de allra flesta hagar vatten iallafall trots allt. Vatten till hagarna är lite pain oftast men just för tillfället är jag glad för det ger mig mycket välbehövd vårfeeling. 
 
I tisdags da red jag Becka först och jag kände ett grovt behov av att rida ut så jag drog en YOLO (as the young kids say)  och red ner till länsta. Hon var piggelin som vanligt och alla vattenpölar = hajar som skulle ätit upp henne om hon inte hoppat över. Men tricket blev att låta henne fatta galopp själv så jag verkligen kunde rida hela vägen och hålla ihop galoppen. Direkt från Beckas rygg till Villis då så trimmade vi på banan och det har jag väll redan pratat om nog antar jag. Men hallå guys guys guys vi kunde köra galoppombyten! Utan bom! I-och-för-sig bara från vänster till höger men vi ska fortsätta drilla höger till vänster med bom.
 
Igår när jag kom till stallet så var jag så sjukt otaggat på att rida så jag drog en ytterst lätt ridtur ner till länsta. Jag var dessutom väldigt stressad för jag skulle ha kvällfodringen då Aud var iväg och köppte pownies. Men allt löste sig i slutändan trots att jag har varit i som en zombie hela veckan och ville inget hellre än att åka hem igår. Aja det var väll min vecka. Btw detta blogginlägg har jag även skrivit utspritt över tre dagar så ja hehe det kanske inte är så sammanhängande menmen you will survive. See ya later!
 
 
 
 
 
lite bilder från i sommras plus en liten villsan från i julas (ska vi bara sörja lite att det var typ grönare då än nu?)