Barbacka till Berga
Wassup homies. Så ja som titeln visar så är dagens blogginlägg om mina uterittsäventyr igår. 
 
För det första. Skoja inte hur mycket stalltjänst jag och natta gjorde igår. Först mockade vi åt alla hästar som stod inne och sen mockade vi åt alla som stod ute under natten. Det låter inte mycket men det tog alldeles för lång tid. Fy tusan. 
 
Jaja med stalltjänsten klar efter tre år väntade jag en liten stund på Jossi och sedan drog vi iväg. Jag gillar verkligen att rida till berga. Det är supermysigt även om det är långt och om man har någon med sig blir det så mycket mysigare. För det första ta det från en som lärde sig den svåra vägen. Man ska inte rida barbacka mer än en timme. För din rumpa och dina lår kommer domna bort och du kommer önska att du aldrig gick upp ur sängen på morgonen. Jag har aldrig haft så mycket mjölksyra i mina lår någonsin. Usch jag ville ge upp på ridningen där och då. Kanske överdramatiserar liite... Men jag var inte långt därifrån. Det var riktigt mysigt i alla fall och idag när jag red hade Villis en ordentlig motor. Han har varit ganska trött ett tag så det var roligt att känna den honom jobba ordentligt igen. Åhh asså jag ville så gärna vara med på pay and rideen i lördags men såklar var det en av två dagar av 365 jag behövde skriva högskoleprovet på. Usch usch usch! Jaja bättre lycka nästa gång. 
 
Det var nog allt jag hade för idag. Min korta historia om barabcka turen till berga. Inget mer spännande hände då egentligen annat än att hela grejen tog typ dubbelt så lång tid för att Benji var tvungen att stanna varannan sekund för att... hmm... göra sina behov. Jag överlevde det också dock så hoppas ni gillar den här lilla korta inchecknignen. 
 
 
 
 
 
 
 
Okej redigerande denna bild (längst ner är orgianal). Ljuset ser lite uppfuckat nu när jag ser det på bloggen. Det såg väldigt mycket bättre ut i photoshop.Jaja bye bye