Mål och fina bilder

Hejhej! Det var ett litet tag sedan men jag tänkte berätta om lite mål med Benji denna vinter-vår & bjuda på lite bilder från BRK i helgen som förresten gick jättebra! 4 fel i andra klassen men det är inte hela världen. 


Mål med denna vinter är lite blandat :

Tävlingsmål -

1. Innan jul vill jag starta 90 cm,
om jag hinner det, dvs om det finns tävlingar. Det har sett lite glest ut men det går nog att ordna. Självklart ska jag starta en felfri 85 först. Men det skulle vara kul om jag kunde det! Då jag sedan kan bygga vidare på det.

2. Innan sommaren vill jag starta en LB,
så jag vill alltså starta ett par felfria LC & LC+ efter jul. 

3. I sommar vill jag åka på minst ett meeting. Skulle vara superkul!

4. Såklart så har jag som mål att jag och Benji ska bli ett team på tävlingsplatsen. Bli dubbelnollor och ja, hitta varandra helt enkelt vilket jag tycker att vi gör bättre och bättre för varje dag.

Träningsmål -

1. Kunna reglera galoppen. Det är mitt huvudsakliga målet, om det sitter så kommer grunden sitta på ett annat sätt. Då kommer vi därifrån kunna bygga vidare och börja träna på lite nya roliga grejer också. Nu fokuserar jag endast på grunderna. Galoppera på en volt men bogarna rätt, öka och minska i alla gångarter osv. 

2. Lite samma men att utöva lite svårare saker, t.ex så vill jag kunna börja att sakta av till skritt från galopp bättre, alltså kunna göra övergångar från alla olika gångarter. Alltså att göra enkla galoppombyten osv.

Ja, alla mina mål är baserade på att vi ska lära känna varandra. Få till grunderna. Men jag känner att det går bättre och bättre för varje dag. Snart så, snart kommer vi briljera på banorna! 

Ha det så bra! Kram

Benji var såå duktig i helgen!