planera veckan
Hej, jag brukar planera mina veckor varje söndag så att jag vet vad jag ska göra varje dag hela veckan.
 
Jag har en träning i veckan, antingen hoppning eller dressyr. Sen så försöker jag rida ut 2-3 dagar i veckan. Sen så vilar han en dag. Så 4-5 dagar går bort för dem sakerna. Sen så rider jag på banan 2-3 dagar i veckan, alltså dem som blir över.
 
Jag brukar tänka på att han inte ska gå så hårt dagen innan en träning, så att han är pigg på träningen. Dagen efter träning rider jag alltid ut, alltså lördag och på söndagen brukar jag ta en lättare uteritt.
 
Så det brukar vara:
FREDAG - Träning
LÖRDAG - uteritt
SÖNDAG - lätt uteritt
 
Han vilar eller trimmas på banan måndag eller tisdag. Någon av dagarna trimmas han och den andra dagen vilar han alltså. Sen föröker jag rida ut mitt i veckan, onsdag eller torsdag lite lätt för att behålla energi till träningen. Den andra dagen brukar han joggas lätt på banan.
 
Så det brukar vara:
MÅNDAG - vila eller trimma
TISDAG - vila eller trimma
ONSDAG - jogga eller lätt uteritt
TORSDAG - jogga eller lätt uteritt
 
Om jag inte rider ut på söndagen brukar jag ta ett dressyrpass på banan. Sen så varierar jag ju såklart vad jag ska träna på varje dag. Jag gör inte samma sak varje gång jag trimmar till exempel.

(null)

                                                                                                              
SAKNAR MIN PRINSSESA!!!