Mina häst idoler

Jag tänkte nu prata lite om olika idoler jag har inom häst världen! Självklart tycker jag att många fler personer är gryma på att rida men detta är dom som jag ser upp till i ridningen! 

NELLIE BERNTSSON: hon är en hopp ryttare som är 00:a och har fem hästar. Hon är grymt duktig på att rida för sin ålder och jag gillar den känslan hon har när hon rider. Hon tänker på sina hästar och är även en grym tjej i allmänhet!!

JENNIFER BRATT: hon är 02 I think och är också hoppryttare. Hon har två hästar som är motsatsen till varandra men båda är grymt fina. Hon har utbildat ena hästen helt själv, från att vara markskygg och inte gå över en bom på marken till att 0 i MSVA. Grymt duktig på att rida !!!!

PEDER FREDRIKCSON: en hoppryttare som tog silver i OS förra året. Hur grym!!!!! Han är i alla fall fett duktig och är typ Sveriges bästa hoppryttare!! Han är cirka 45 år och gift med Lisen Bratt Fredricson!

TOBBE LARSSON: Han är inte riktigt en ryttar idol utan jag gillar mer hans sätt att ta hand om hästar. Hans sätt att lasta, han sätt att ha boxarna utan galler, hans sätt att kommunicera med hästar och hans tänk inom ridningen och hans tålamod och band till hästarna!!! Han är cirka 40 år

LISEN BRATT FREDRICSON: Hon är hoppryttare på hög nivå. Även hon tycker jag tänker bra inom hästsporten och tar väl hand om sina hästar. Hon är cirka 40 år gammal. Mycket bra känsla! Super duktig!!!!

ROLF-GÖRAN BENGTSON: Hoppryttare på hööög nivå. Svin duktig !!!! Runt 55 år! Har vunnit massa medaljer och tävlat typ allt man kan!!

PATRIK KITTEL: En dressyr ryttare som tagit två guld i världsmästerskap och brons i Europamästerskap! Just nu ligger han på en tolfte plats med topphästen Deja i världsrankningen i dressyr!!!

INGRID: Ni alla vet vem Ingrid är, den förra generationen av bloggen och en OTROLIGT duktig ryttare enligt mig. Hon kan rida alla olika hästar och rider ordentligt och bara EXTREMT duktig!!!! Speciellt hennes sits!!!!!!!!!!

 liten ponny!!!