Lite tankar
 
 
Hej allesammans!
 
Nu är jag tillbaka igen, och nu med en sammanfattning på hur Poppis har varit nu efter att jag har varit borta. 
 
För det första vill jag tacka Lea, Sara och Ingrid för all hjälp med att rida henne osv! Världens bästa!
Men sen vill jag också påpeka att hon är väldigt fin faktiskt! Första ridpasset var samma dag som jag suttit på ett plan och flygplats, vilket inte var den bästa kombon ever, men men. Det var markarbete som stod på schemat, och det var inte heller det lättaste. Man kan sammanfatta det hela med att det inprincip låg bommar runt hela spåret. Inte ordargrant, men nästan. Vilket såklart gjorde att det hela blev väldigt mycket svårare, haha. Det var alltså en övnng som gick ut på att man skulle ha kontroll över sin häst, och att med lätthet kontrollera gångarterna.
Men det ridpasset gick faktiskt ändå ganska bra, jag var lite långsam i mina hjälper och Poppis var lite virrig om man får säga så. Hon var pigg och visste inte riktigt vart hon skulle ta vägen, haha. 
 
Resten utav veckan så har jag ridit en del på mitt Nova- bett som hon tidigare har varit lite spänd på, men nu verkar hon börja slappna av mer och mer och går faktiskt väldigt bra på det! Det är väldigt roligt eftersom att det är sjönt att ha några olika alternativ att välja mellan när jag varierar. För de som inte vet det så är det bra för både hästens mun och tänder att variera typer av bett, det är därför jag provar nya bett och utvärderar dem mycket.
 
Jag måste även påpeka att jag nyss har fyllt år! 13 år är jag nu, haha. Många anser att jag fortfarande är väldigt liten, medan jag knappt kan förstå att jag har blivit så "stor", haha. Aja, vi ska inte prata mer om det.
 
Idag ska jag även rida ett markarbetespass som ska bli kul, jag hoppas att vi ska hoppa lite på böjda spår och galoppera mycket över bommar! Jag kanske utvärderar mitt ridpass senare, ha det så bra!
 
Kram
 
En superfin bild som Ingrid har tagit!