läger 1 & 2
Hej på er! 
Det var ett tag sedan, men det är för jag varit på karlshem i 13 dagar nu. Det var nämligen så att jag var "hjälpreda" läger 1 och  2. Det var hur kul som helst och jag hade det rikigt bra!! 
 
Det jag fick göra var att hjälpa alla barnen med ALLT dem behövde hjälp med. Sen fick jag vara tät ner till terrängen och rida fram med dem. Jag fick rida långritt, hoppa terräng, vara med på grillkvällen, visa hästar och massa mer. Varje dag så mockade jag stallet och jag fick ha en egen hag-grupp eller faktiskt två. Hjälpte dem med stallkänster och höll i kiosken med Sandii. Sen har jag varit med och lämnat hästar på gällstaö och hämtat hästar i buffalo. Jag har sprungit tvärst över gården med sadelgjordar, stigläder och träns. Jag kan ärligt säga att jag var till mycket hjälp och jag är stolt över min prestation. Jag tog mycket ansvar och fick inprincip göra allt en ledare gör, hur kul som helst!! 
 
Jag red bland annat Dick tracy på långritt och ner till terrängen. Sen så red jag Tessie, eller jag hoppade henne ganska mycket då hon är lite osäker. Så jag hoppade henne på hopplektion och terräng. Samt vara tät ner till terrängen med henne. Sen så hade jag min "sommarponnny" Espri som jag red typ varje dag. Första passet på henne gick ur uselt men alla andra pass gick faktiskt helt okej. Jag gillar faktiskt henne mycket speciellt att rida ut på. Jag var även tät på henne till terrängen och hoppade terräng på henne en gång. Sen så red jag även Kajsa kavat på uteritt med juniorerna. Kan inte säga så mycket om henne då de typ var omöjligt att jobba henne i semlans tempo, haha. Sen fick jag rida min gamla "sommarponny" Amigo. Han red jag förra sommaren ganska mycket och förra våren. Han är min bästavän!! men i alla fall fick jag rida honom då han varit lite busig. Men det gick bra och det var superkul att återförenas med honom. Sen fick jag även galoppera på Rafaela då hon inte ville fatta galopp och det gick också bra. Det var typ dem jag red om jag inte glömmt någon. Jo, juste jag fick även rida den nya minstrel några gånger och hon var riktigt trevlig att rida. Sen har jag gosat med Bambam som jag berättar mer om i nästa inlägg. Sen red jag den nya hästen Lassie som var super rolig och fin!!!
 
Sen så fick jag även visa 4 hästar och det var: Silver, Gutrixia, Betty och Lady moy. Det gick inte så jätte bra på silver och gutrixia för det var ett bra tag sedan jag red dem. Sen fick jag visa min älskade Betty!! Dock gick det inte heller så bra men fin är hon alltid. Sen lilla Lay moy som var duktig. Hon är väldigt rolig att rida då hon är ganska svår eftersom hon är ung. 
 
Överlag har det varit otroligt roligt att vara där under lägrerna och jag har fått känna på att vara ledare. Tack alla ledare som varit riktigt inbjudande och framförallt tack alla barn för ni är fantastiska lägerbarn!! Bästa veckorna denna sommar kan erbjuda!! nu taggar jag till läger 4 som jag ska gå på!!!!