Skogsmullen i skåne
Tjollahej tjollahop! Nu har jag korsat hela världen och tagit mig ner till skåne. Vi har utforskat området stallet och can we all just take a moment och uppskatta att vi har en spolspilta. Jag gillar verkligen stallet det enda läskiga är att mitt stall är till för sommargäster som vi kallas och sen är det en tjej som tar upp halva stallet med sina åtta hästar. Asså denna människa tävlar har tävlat SM och EM och alla andra M som går (överdrivning kan ha förekommit). Asså VA?! Hjälp mig. Jag vill tillbaka till karlshem där ingen dömer min ridning :( Det roliga är dock att hon är tränare så förhoppningsvis kan jag försöka träna något för henne. 
 
Igår var första ridturen och vad gör inte skogsmullen om inte kör på en uteritt. Jag försökte hitta någonstan där jag kunde galoppera. För det första hittade jag två stora kohagar varav den ena hade kor i sig och jag e rätt säker att Villis trodde de var hästar för han tittade jättemycket på dem gnäggade och ville väldigt gärna hälsa. Oavsett hittade jag ett litet bostadsområde där jag typ red runt. Första varvet red jag nästan vilse haha men jag travade nästan hela varvet runt så när jag tillslut hittade tillbaka till min utgångspunkt var Villis ganska svettig. Så jag tog bara två galopper. Inte två varv utan jag tog en liten raksträcka och körde på. Svårt att säga om Vllis var pigg och glad eller spänd då han tog i som ända in i helskotta. Jag svär, vi kunde racea med bilarna. Kanske inte... Det var skönt att få utforska lite. Jag ska försöka hitta något bättre. En tjej i stallet sa att de typ inte hade några bra vägar men asså det är landet det borde ju trotsa fysikens lagar om Skåne av alla ställen inte hade bra vägar.
 
Idag har vi drillat dressyr. I början var han väldigt spänd och när jag försökte jobba lite skänkelvikning gick det bara skit. Jag gjorde det bara några gånger men i slutet skötte han sig helt ok. I alla fall bestämde jag mig för att överge detta och fokusera på övergångar. Återgå till grunderna så att säga. Jag jobbade desutom lite småvolter i galopp. Det var fattningar från skritt och fattningar på medellinjen. Asså i slutet var han så duktig! Jag var faktiskt väldigt nöjd med honom. Han slappnade av och började tugga på bettet. Åhh imorgon blir det mer dressyr och då jäklar ska vi jobba skänkelvikning plus lite galopparbete hehe...Nu är jag äntligen taggad på lite dressyrarbete igen. Jag har fortfarande inte riktigt kommit igång sedan lägret då jag bara hade några få dagar innan jag åkte ner hit och då fick han en liten paus igen. 
 
Mina uppdateringar här kommer kanske ganska sporadiska. Om jag minns rätt är det i vanlig ordning för sommaren. Då jag inte kommer rida på karlshem i sommar kan jag endast prata om mig och min häst och mig och mig. Haha nej men kan nog hålla mig till berömda dressyrryttare och äventyr bland Villis själsfränder a.k.a kossor. Bye Pie
 
Kan knappt fatta att detta var senaste gången jag hoppade!
#1 - Jossigossi

I can see a little Poppis in the background ;)