Hej igen det var längesen

Guud så länge sedan det var! Jag har haft mycket att göra i skolan osv, och har även inte haft någon idé. Det är min ursäkt det, men nu tar jag nya tag! Haha


Vad som hänt sen sist är att jag har varit på Södertälje Ridklubb och startat två klasser. Vilket gick över förväntan, de kan ha ganska tittiga hinder (fast väldigt fina att se på), och eftersom att Poppan ibland är en liten mes så visste jag inte hur det skulle gå helt enkelt. Men hon hoppade över det som ingeting! Verkligen roligt! Vi debuterade ju även en ny klass, vi har tidigare startat 60-70 cm, men nu startade jag 70-80 cm vilket också var superkul att det gick så bra! Vi var felfria och det gick som sagt super! 

Jag har även varit på Hööks (hehe) och shoppat en massa grejer till Poppilopp som jag hoppas att hon är oerhört glad för, haha. Men en av de sakerna var ett äpplebett som jag nu har provat i ca en vecka. Jag är faktiskt förvånad över hur en häst kan vara så olika på olika bett, inte för att det var en enorm skillnad. Men en liten skillnad som var väldigt bra, jag har tidigare behövt ha mycket stöd i handen. Men nu på äpplebettet så har hon varit superfin och även jättelätt i handen. Jag kanske skriva ett helt inlägg om detta eftersom att jag har så mycket att skriva om det, både för och nackdelar. 

Såklart har det hänt mer, men inget speciellt som jag kommer på, på rak arm förutom att jag ridit ut extremt mycket. Det är ju typ vår nu, eller? Vissa vardagskvällar har varit helt fantastiska! Dessutom märker man verkligen att ljuset har vänt! Jaja, haha. Hoppas ni få en fortsatt bra dag.

Kram

Lite bilder från uteritter, tävlingen och efter en superbra ridlektion!