Markarbete med svängar
Hejsan,
 
Jag tänkte sammanfatta gårdagens markarbetesträning. Vi övade mycket och svåra svängar + lite tittigt. Det var verkligen superkul!
 
Vi började med att hoppa över enbart sockerbitar som stod på en rad, ca 5 stycken. Det gick superbra, hon tittade lite första gången, men annars så fick jag in en fin känsla och vi hade en jämn och fin galopp innan sockerbitarna. Men sen när vi hade hoppat det tre gånger var tog Aud bort två sockerbitar så att vi bara skulle hoppa tre på en rad, och då bytte vi även varv.
Men då minsann var det lite läskigt sa Poppis, haha. Första gången kom vi väldigt balanseat fram till sockerbitarna, men hon tyckte att det sig lite väl konstigt ut. Och jag är så van vid att hon hoppar (speciellt när hon hoppat det innan), men nu hade vi ju bytt varv och då. var det ett, HELT nytt hinder. Så det slutade med att hon hoppade halvt över det, och halvt åt sidan. Så det var bara till och göra om, haha.
 
Men andra gången när jag var mer berädd, och Poppis hade fått titta på det lite mer hoppade hon över det jättefint och då var det inga som helst problem.
 
Därefter hoppade vi på en båge uppifrån A, och ner till C. Först ett hinder ganska så snävt och nära hörnet som ledde till ett hinder vid B med en kort sväng till ett sockerbitshinder. Det var lite krångligt, men Poppan är väldigt vändbar, så på så sätt var det lättare. Sen fortsatte vi bara att bygga på den här "banan" med nägra fler hinder och svängar vilket gick superbra!
Så jag är jätte nöjd med Poppis!
 
Ha det så bra, kram
 
En gullig Sara och Poppis!
 
 
Mys i skogen!