Sportlovvvvv
Uppdatering är ju lite seg för tillfället men både Sandra och Ella är bortresta och vi andra är i stallet hehe men men! Vi försöker så gott vi kan!
 
Dessa dagar har varit fullspäckade och sen i torsdags har jag ridit minst två hästar om dagen, både lördag och söndag red jag tre haha så jag är lite trött.
 
Benji har jag trimmat en del. Vårt fokus just nu är galoppombyten. Det är ganska nytt för mig att lära en häst galoppombyten. Vi påbörjade arbetet på Tiara men hon lärde sig efter typ två gånger att byta. Hon var så himla känslig så om du flyttade vikten en aning så vips bytte hon. Benji är annorlunda och svårare att byta på tycker jag. Han gillar ju att skjuta in bogarna och det är just det jag måste få koll på för att han ska byta rent och inte korsgalopp. Och sen ska han inte byta som en hopphäst med först fram och sen bak utan att han ska byta rent.
 
Har fått testa på en äldre och erfaren häst för att förstå lite hur jag ska få till det. Så nu börjar vi att byta över en bom, sen kommer jag byta precis bredvid bommen alltså inte över bommen och tillslut tar man bort bommen helt. Jajamensan vad vi ska trimma!
 
Dessutom kommer Benji inte gå på läger tror jag, kanske ett pass så vi har hela veckan på att trimma!!!
 
De tre andra hästar jag har ridit får dessvärre inte vara med på bloggen än :)
 
Nu ska jag byta om och åka till brommaplan där Aud hämtar upp oss för vi ska till Solvalla idag!
Sen ska en häst ridas och kanske Benji vi får se. Han har gått fyra dagar i rad så han kanske ska vila. Dock så har han världens energi just nu och jag måste galoppera av honom varje pass haha han tycker inte om när det blåser...
 
När vi tränade med Tiara på byten! Dock så rider jag endast med en bom på marken som den sista bilden.