Reflektion över våren!
I början av året skrev jag några punkter som jag satte upp som mål under terminen. Jag jobbade med dem men inte helt fullt ut då jag fokuserade mycket på att ha kul och hitta varandra ännu mer! Men såklart strävade jag efter att uppnå dem, så här kommer en liten reflektion om hur det gick.

(null)
(null)

(null)
Detta var alltså punkterna jag skrev upp så jag tar och reflekterar alla lite kort!

1- detta mål jobbade jag faktiskt väldigt mycket med och de blev en stor skillnad. Jag skulle nog säga att de berodde på att min sits blev mycket bättre så att jag kunde samla honom bättre. Men i slutet fick han ärlig och bra form och jag kunde samla honom väldigt bra!

2- Att hitta en stabil och bra form gick ju helt fantastiskt !! Såå fin i formen och handen, verkligen! Höll ärlig kontakt i tempoväxlingar och övergångar, lite svårt skritt till galopp men annars toppen!

Först när jag fick honom tog han inget stöd alls utan gick väldigt mycket bakom hand som ni säkert vet. Hela hösten och vintern kämpade jag på som en galning med just formen och i början av våren var han väldigt lång och fin i halsen och tog verkligen stöd. Men de blev lite överdrivet och han fick tendens till att hänga i bettet. Så under våren jobbade jag mycket med de och i slutet var han såååååå himla himla bra i formen. Helt fantastisk, vilken skillnad!!!

3- dedär med att byta galopp jobbade vi mycket med från mars till juni och det blev mycket bättre faktiskt men vi håller oss fortfarande till bom för att allt ska bli rätt och inte tvinga fram något. Men de är nästa års mål, byta rent utan bom!!

4- den förvända galoppen jobbade vi väldigt lite med men han gör det väldigt bra så de var inget jag ville lägga massa energi på. Sen har jag verkligen under hela tiden jag haft honom jobbat med att stärka honom i kroppen och konditionen och de är också en otrolig skillnad där med! Väldigt snygg i kroppen har han blivit får jag skryta om ;)

5- jag och Danny har inte hoppat super mycket under terminen och därför har det inte blivit super skillnad men skillnad har de blivit! Jag har kollat på mycket gamla och nya filmer från när jag hoppar Danny under sommarlovet och har analyserat min ridning mycket så att det ska bli bättre till i höst. Så efter sommaren så tror jag verkligen att vi kan bli ännu mer samspelta på banan än vad vi redan är. Och jag ska försöka hoppa lite mer, komma ut på träningar till exempel och för Aud såklart!

6-några paj and jumps kom vi ut på, felfri 80 med stabila rundor. Ska köra lite fler 80- 85 i början av hösten och sen mot början av vintern är väl tanken att debutera 90 och köra några felfria och stabila rundor där, sen får vi se ;) och och och vi SKA ut på dressyr tävlingar, de ska jag se till!! För vet ni... jag har köpt transport!!!! Så nu blir de äventyr!!

7- hans skritt behöver vi inte ens diskutera utan bara ge en applåd, super mycket bättre!! Tror de har att göra med allt stärkande arbete och att han har blivit mer avslappnad i formen.

8- min sits då, tycker faktiskt den blev väldigt bra om jag får säga de själv. Lärde mig rida med mindre hjälper och mycket stabilare! Rekommenderar alla som vill förbättra sin sits att kolla på duktiga ryttare för att få inspiration och något att efterlikna. Jag själv började följa massa dressyrryttare på instagram för att få daglig inspiration, speciellt Lina Dolk!! Såå duktig! Sen när man rider känner man sig som henne och sitter super stabilt ;))

9-de med att ta massa bilder och åka på roliga aktiviteter tycker jag vi lyckades bra med gänget ;) och ännu mer ska de bli !!

Nästa inlägg kommer vara nya mål inför nästa år för jag ska nämligen fortsätta ha min prins, såå kul!! (null)