Lov och förkylning
Hej hörni. Jag har inte så mycket historier att berätta då jag för tillfället är en bit från Karlshem i Schweiz. Jag tror min häst går läger men jag är inte helt säker, Aud tar hand om honom i alla fall så mycket vet jag haha kontrollfreaket inom mig skriker. Här i shcweiz är det ungefär 4 meter snö och 20 minusgrader. Jag överdriver inte ens! Problemet är att det var 2 veckor sen det snöade vilket innebär att offpisten suger och är isigare än isigast. Dock kommer Aud bli glad för hon var helt säker på att jag skulle dö i en lavin men när snön = is är lavinfaran= -5. Så ja det är skitkul att åka skidor men med en växande förkylning och varenda muskel i min kropp värkandes vill jag inget annat än att åka hem och dricka te i min egen säng. Min underbara kür för förkylning är nämligen tre liter te om dagen och mycket mycket mycket sömn. Dessutom måste dagen kureringen sker måste vara en dag man ändå inte tänkte vara i stallet. 
 
Aja men min plan för när jag kommer hem är galopparbete. För mig och Villis är galoppen det vi är sämst på. Framförallt vänstergaloppen. I högergaloppen är det bättre men jag har svårt att korta honom. Om han är trött hänger han sig även lätt i handen. Så min plan är mycket bommar med olika avstånd för att jobba olika längder och antal galoppsprång. Villis blir väldigt glad när jag plockar fram bommar så en stor del kommer också vara att hålla ihop galoppen hela vägen fram. Gud vad jag saknar min fluffis hörni. Trots att han basically äter upp mig varje gång kommer jag välja att tro att det är så han visar kärlek. 
 
Tyvärr har jag ju som sagt inga bra hiostorier nu. Men nu är det väll dags för vår hörni trots att det är kallt som in i helskotta kan inget hindra min vårkänsla. Jag vill ha sol och uteritter och mera sol! Sorry att detta inte var så mycket, jag ska nu återgå att tycka synd om mig själv i en säng fylld med kvalster som bara gör mig mer ynklig (jag är allergisk). Tack och hej leverpastej!
 
 
Hårddisken ligger faktiskt två meter bort och jag orkar inte resa mig hehe så ni får överleva med sandies pretty face.