utveckligs- möjligheter!!
Hej på er!
Idag ska jag prata om mina och Dannys utvecklingsmöjligheter.
 
Det första är att kunna rida honom i en korrekt fom. Han har nämligen en tendens att lägga sig bakom hand och det måste jag jobba på. Höja handen och rida på framåt och försöka länga halsen. Jag måste liksom få honom mer på bakbenen och få tryck bakifrån. Då blir det nog super bra.
 
Nästa sak är att kunna reglera galoppen lite mera. Främst att kunna lägga honom på bakbenen och få tryck bakifrån så han kommer kunna sammla sig bättre. Det är såå kul att jobba på att försöka sammla en häst så det är bara roligt!
 
Nästa sak är att kunna behålla en bra form i galoppfattningarna och att han inte ska komma in i en lång form utan han ska kunna korta sig direkt.
 
Sen måste jag öva på min sits. Långa ben, bra hälar, bra bålstabilitet, bra händer och helt enkelt hitta stabilitet i min sits och främst höja handen vilket leder till bättre form.
 
I hoppningen vill jag ha bra huvudläge för han lägger sig gärna i handel mellan hindrerna och får för lågt huvud. Jag måste bära upp honom mera. Så jag måste jobba mera på det mellan hindrerna.
 
Sen måste vi öva på att hoppa upp oss bättre och i och med det inte ta så mycket bommar med oss. Hn lägger sig gärna i handen och hoppar "igenom" hindert istället.
 
Jag måste öva på att hitta lite bättre balans i min ridning. Måste hitta en upprät sits med bra balans, kommer gärna för lågt i min sits och "lägger mig på halsen, typ".
(null)