Skolstart mm.
Tjenixen! Skolan har börjat och massa stress och ångest och allt annat som hör till. Själv har jag bara gått i skolan i en vecka så jag vet inte om jag har rätt att klaga men nu gör jag det i alla fall!
 
Vintern kommer bli intressant minst sagt. Dock så tycker jag det innan varje vinter men ändå. Nu har jossan skrivit ett liknande inlägg men då jag är för lat för att komma på något eget kommer jag sno hennes ide och skriva lite om vad jag kommer göra i vinter. 
 
I vinter vill jag börja satsa på dressyren. Ända sen jag fick Villis har det nog varit dressyren jag tyckt varit roligast. Även om den varit svår och ibland omöjlig finns det alltid något nytt att jobba på. Hoppning är väldigt roligt men man hinner göra så mycket mer i dressyren. Kom igen issa det måste finnas en poäng någonstans här... Målet i vinter är nog att ge mig ut på lite programridningar. Så tyvärr blir det inte så många fler hopptävlingar för mig. Okej pay and jumps är alltid roliga så det kan hända att jag drar ut på ett par såna. Jag vill gärna börja lära mig lite dressyrprogram dock om min historia med att komma ihåg banor är någon indikation kommer det bli svårt önska mig lycka till med det! 
 
Kommer inte riktigt ihåg hur mycket jag har berättat om min sommar men grov sammanfattning lyder, jag åkte ner till skåne i mitten på juni och kom hem första augusti. Det var knepigt att stå någonstans som inte var karlshem. Dock var det extremt nyttigt tror jag. Man blir så bekväm om man stannar på ett ställe länge. Jag blev lite uppskakad med alla grejor som behövdes men jag tror att sånt är bra för en. Även om jag gillar stadga och verkligen behöver det under vinterhalvåret när jag går i skolan mår även jag bra av lite omväxling. Jag trivdes superbra där nere, det var knappt jag ville åka. Hade jag kunnat skulle jag stannat där längre. Men verkligheten ropade. 
 
Detta har varit mitt liv då antar jag. Jag längtar redan till nästa sommarlov. Faktiskt om jag längtar efter saker så längtar jag nog mest till om två år när jag gått ut gymnasiet och du vet... slipper skolan en stund. Aja mina dagdrömmar om gröna ängar åsido var det nog allt för idag. Farväl mina vänner.
 
 
 
 
 Har grov brist på bilder så ni får nöja er med denna oredigerade