min krigarprinsessa
Hej hörni!
Just nu är jag på semseter och är därför inte på Karlshem, jag saknar faktiskt Xena jättemycket och längtar ihjäl mig tills jag får träffa henne måndag nästa vecka.. Haha saknar även mina fina vänner där såklart!
 
Nu när jag är borta stimuleras hon på diverse vis, idag löshoppades hon, som Ingrid så snällt skickade lite filmer på, hon har även blivit riden lite vilket känns skönt så hon inte står helt stilla hela dagarna, semster får hon lite senare i sommar! Jag hann rida på henne lite till innan tidigare dokumentation före jag åkte iväg i alla fall. Ingrid och jag har vågat oss ut utanför gården och ridit både på Länsta och bortanför Buffalo. Xena skötte sig super, ibland tycker hon saker är lite konstiga och då tittar hon lite men går förbi ändå. Hon är mer avslappnad i utemiljö än till exempel ridhus/paddock så det kommer bli massor av stärkande jobb ute i sommar, planerar redan att dra med Ingrid och Benji till Bergabacken när jag är tillbaka!
 
Jag har, som Ingrid även nämnt, ridit lektion för Rebecka! Jag hade hoppats på ridhuset då hon är lite lugnare där, men tyvärr var det belamrat med hinder så det blev utebanan! Det gick ändå helt okej, hon kändes helt ok fin i traven, ibland stressar hon upp sig och några gånger for hon iväg men det är inte så konstigt då vi hade både publik, racande barn på grusvägen och spring i badhuset. Jag fick rida åttvolter med mindre volter i för att stimulera henne och hela tiden kanalisera hennes fokus och energi rätt och det funkade! Hon var ganska trött när det sedan var dags för galoppen, och inte riktigt nöjd med att inte vara på samma volt som Benji så där fick vi kämpa en del, men det blev bättre med Rebeckas goda råd!
 
Jag är så pepp på att fortsätta träna hårt och se framstegen, tycker redan om denna häst otroligt mycket!