Lite ponnys
Karlshem har så galet många fina c ponnysar!! Eller ja, det finns massor av fina hästar i olika kategorier och alla hästarna är super, men det finns ju alltid vissa man tycker om mer eller mindre. Tänkte skriva om några iallafall. 
 
Zlatan
Zlatan hade jag på läger 2013, såhär skrev jag då: "Fina lilla Zlatan som jag hade på lägret, han är c-ponny, han var verkligen hur fin ponny som helst, jättefin i både dressyren och hoppningen. Saknar honom. Han hade jättego och mysig personlighet också, plus att han är söt. Tjej tjusare var han också, stog i stostallet fast det fanns en ledig plats bland valackerna, haha. Synd att han ska hyras ut (för mig iallafall) vet att jag skulle kunnat lära mig jättemycket med honom, och skulle verkligen varit jättekul att rida honom i vintern, men men, får säkert en annan bra! Var iallafall roligt att få lära känna honom.."
Som man kanske hör tyckte jag om honom väldigt mycket och ville ha honom när jag skulle börja som medryttare på Karlshem, men då skulle han vara uthyrd. Fick dock chansen att börja rida honom året efter det, men då blidde det Virvel istället av olika anledningar. Red honom dock någon gång då när jag var lite duktigare och han var jättefin och rolig, vill ni hyra c-ponny så tips!
 
 
Spilop
Alltså åh, världen bästa Spilop!! Mitt första år som medryttare red jag då på Spilop. Fy vad besviken jag blev när jag fick han (ville ju ha Zlatan haha) tyckte inte alls honom. Hade ridit honom 2 gånger på hopplägret typ helgen innan och tyckte väl mest att han var jobbig. Såhär skrev jag då: "Fick rida en ungponny som heter Spillop den dagen, han var hur söt som helst och ganska mysig, helt okej att rida. På passet hoppade vi fem och en halva plus att det fanns en bom med lite titt saker, en vattenmatta och en soffkudde, sen stog det två kartonger ute i ridhuset också. Han kollade/nosade lite på vattenmattan och sen gick han över, hur cool som helst, haha. själva det andra passet gick helt ok, han var lite småbråkig i galoppen och sparka bakut, vilket störde lite men annars så gick det väl helt okej, han hoppade ju lixom och så, men det var väl inte värsta toppenpasset heller".
 
Såhär i efter hand tycker jag verkligen inte det längre. Spilop utvecklades otroligt mycket under den här tiden, framför allt i hoppningen eller det var kanske där jag märkte det mest. Från början kunde vi lixom inte ens galoppera på en volt och varje gång vi skulle svänga när vi hoppa bana så var jag tvungen att sakta av. Till en början tyckte jag att han var väldigt gubbig i hanteringen haha men när man lärde känna honom så blev han mysig. Det är lite synd att jag inte red honom en längre period, han kan nog bli så fin och komma långt, framför allt i hoppningen. Att vara den första som var ute med honom på p&j t.ex är ett rätt så fint upplevelse och jag antar att det är lite de som är charmen med unghäst, att mycket blir första gången. Vill man ha en fin ponny så är även Spilop topppp. Av den tiden jag har haft med olika ponnysar så uppskattar jag nog den med Spilop mest, hittills. 
 
 
Mary Poppins
MP var the love of my life ett tag haha, det är faktiskt lite hennes förtjänst att jag började som medryttare på karlshem. Hade henne på läger 2012, blev jättefäst och frågade om man kunde ha henne på sommaren, Aud sa nej men man kunde rida henne på vintern. Så jag tjatade på mamma i nästan ett år innan jag började på Karlshem, men då blev det på Spilop istället. Sedan red jag även MP en del förra våren när hon var hemma samtidigt som jag red på Virvel. Vi hoppade bl.a på p&j tillsammans, felfria! Jag tycker om denna hästen väldigt mycket, hon är lite one of a kind och väldigt rolig och fin. Skulle gärna trycka in henne i något utav mina medryttarår om det skulle gått. 
 
 
Det finns massor fler fina c-ponnysar, Virvel tycker jag jättemycket om men henne har jag redan skrivit en del om här.