Lite om allt
Hallå där! Har varit så sjukt kass på att blogga de senaste veckorna(höll på att skriva dagarna men det är ju mycket värre än så), har änåd hänt så himla mycket som jag helt enkelt glömt bort att skriva här...
 
Just nu håller jag på för fullt med att fixa till Kajsas eländiga trollman, den är ganska förfärlig då hon har ungefär lika mycket hår som nordpolen har snö. För förra veckan tog jag iaf tag i saken och ryckte den ordentligt och la över allt på en sida.... men givetvis hade manen vänt sig åt andra hållet veckan efter och hon gick runt med en sjukt ful stubb. Så nu har jag flätat den rejält de senaste helgerna och hoppas att det håller sig i framtiden! Kan iaf konstatera att hon blev sjukt snygg utan mittbena, nästan så att man kan tro att hon är en liten tävlingsponny haha.
 
 
I fredags hade vi dressyrlektion och vi bytte hästar vilket betydde att jag fick rida Tiara! Har verkligen varit sugen på att testa henne och kan nu fastställa att det är en otroligt kul häst att rida. Hon kändes jättefin nästan hela tiden och hade supersköna gångarter, men hon var helt klart annorlunda mot någon annan häst jag ridit. Hon tar jättelånga steg och det tar ett litet tag innan man hittar takten och balansen, de första minuterna när vi skulle sitta ner i trav gjorde jag bara helt fel. Hon började galoppera och jag hittade inte balansen ett dugg, sedan sa Aud att jag skulle hitta en jämn takt själv och sedan hålla den heeeela tiden, så jag började räkna ett..två..ett..två, osv, ungefär som när man dansar, och så gick det superbra! Hon var även jättefin i galoppen och var väldigt bekväm att rida på, till skillnad från typ Kajsa som galopperar väldigt hackigt. Vänstergaloppen gick superbra men högergaloppen var desto svårare. Fattningarna gick inte så värst bra i något av varven men i högergaloppen körde hon gärna upp huvudet och sprang lite mycket, men jag fick nog till det på slutet iaf. Sammanfattning: Otroligt roligt och lärorikt ridpass på en jättefin häst! Har ju aldrig ridit Tiara innan men kan tänka mig att Ingrid har gjort ett jäkla jobb för att få henne dit hon är idag, grymt! 
 
I lördags hade vi en riktigt soft dag i stallet, allting var rätt kravlöst och ingen stress över huvud taget. Jag åt min lunch i lugn och ro på gräset i solen med bla. Vilda som sällskap och det var nog en av de mysigaste lördagarna på länge. Jag och Ingrid fotade även bilder till hästpärmen på de hästar som inte finns med, vi höll på i ett par timmar med att borsta, tränsa, ställa upp snyggt och fota, det var tidskrävande men väldigt kul ändå! Och nu har vi ju bilder på alla iaf. Red sedan på banan, Kajsa kändes suuuuper lösgjord. Red mycket galopparbete och övade fattningar, tyckte lite synd om Ingrid och Alice som inte förstod sig på min övning då jag red på en 8:a så jag red ivägen hela tiden, så fick avbryta och får nog testa igen nån gång då jag är själv haha.
 
Har nog världens bästa fritidssyssesättning.
 
/Sigrid