Vila?
Hej! 
Jag har nu haft Danny i kanske 4,5 månad och jag har kommit fram till en sak. Han behöver ingen vilodag varje vecka. Han funkar bäst av att gå varje dag. Om han vilat och sen rider jag dagen efter så blir han stressad och sjukt jobbig, nästan som att börja om på nytt liksom. Nu har jag testat att rida 3 veckor utan vila och han blir absolut inte trött så det är inte synd om honom. Självklart går han inte super hårt varje dag men han motioneras varje dag. Ibland tufft ibland lätt. Det är olika från häst till häst men jag har märkt att han funkar bäst av att gå varje dag. Det var allt, kram!!
 
hans vecka kommer iallafall se ut så här:
 
Måndag- Trimma mycket trav och länga formen
 
Tisdag- bommar eller jogga beroende på hur många de är i ridhuset
 
Onsdag- uteritt
 
Torsdag- Galopparbete
 
Fredag- hoppträning
 
Lördag- uteritt
 
Söndag- Ute Barbacka kanske
Det kommer MASSA fina bilder snart, lovar!!