Tyck till
Hej på er!
Tänkte att ni skulle få lämna lite kommentarer om vad ni ville läsa om på bloggen. Vill ni läsa om hur vi lägger upp passen eller när vi utvärderar om passen. Övriga tankar om hästarna och ridsportsvärlden. Vill ni ha update om vad som händer på gården eller tips på övningar. Utvärderingar om veckorna eller vad ni vill, lämna en kommentar så vet vi vad ni vill läsa om!!
 
Idag är det i alla fall hoppträning och jag ska tänka mycket på min sits och få tryck i galoppen. Jag har börjat fuska med mina hälar, de är lite för rörliga så det ska jag träna på. Få stabilitet i mina fötter och inte kasta mig med överlivet. Sen ska han få jobba idag, han ska gå i ett lite snabbare tempo med mycket tryck. Han ska INTE få fuska och ta ner huvudet när han är trött, han ska få kämpa. Slut snackat om det, ska bli kul iallafall!!
 
Jag har ridit Bekka denna vecka också. Tränade bommar i onsdags och hon var super duktig. Inte het mot bommar och hon trampade på fint! Även Danny fick ett monster pass med bommar igår, 6 travbommar cch en långsida med ett relaterat galopp avstånd. Mycket lydnad och mycket styrka, speciellt för rygg och rumpa!
 
Lea är fotografen:)