P&J, Lina Dolk & Dressyrträning
Hej hej! 

Jag tänkte uppdatera er om helgen. Igår var det dressyrträning för Aud och det gick väldigt bra! Benji var verkligen med mig och vi red i en relativt låg form hela passet vilket resulterade i att han i slutet verkligen sög på bettet och gick i en ärlig form. Superkul!

Idag tänkte jag rida ut ett väldigt lätt pass och galoppera lite i snön eftersom att det är P&J för mig och Benji imorgon! 80-80cm ska vi hoppa och det ser jag verkligen fram emot. Eftersom att tävlingarna dröjer så, så ska vi köra en liten mjukstart och se om all träning sen sist har lönat sig?! Det känns iallafall som det! Vi är mer samspelta än vad vi var sist. Så det ska som sagt bli jätteroligt! 

Vi var ju också hos Lina Dolk för någon vecka sedan och hon gav mig verkligen bra tips. Speciellt i galoppen! 
TIPSET : När jag fattar den första galoppen ska jag direkt gasa för att se om han är framme, om inte gasa tills han ger sig. Så det kanske blir ett varv i båda galopperna där jag bara gasar för att han ska respektera min skänkel. Detta kommer då gå bättre och böttre och tillslut kanske det bara behövs en liten påminnelse i 2 galoppsprång i början!
Ja, det är det jag hade för denna gång! Ha det så bra! 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Lite bilder från Lina som bästa Lea har tagit!