Jullovet
Nu är jullovet nart slut och det är dags att komma tillbaka till verkligheten. Allt ska packas bort och skolgrejorna ska fram. Detta jullov har, för mig varit helt perfekt. Jag har fått vara i skåne men också varit mer i stallet än vad jag kunnat drömma om och fått rida tills jag nästan kräktes. Kort sagt defineras mina lov efter hur mycket tid jag får spenderas i ett stall. Vadåra? Det är väll normalt... eller? 
 
Aja idag var det lite julhoppning och det gick faktiskt jättebra även om jag trodde det skulle gå skit Det var mysigt och allt sånt där. Men utöver den lilla banan idag har vi ridit mycket dressyr nu sen jag kom hem fårn skåne och det har också gått väldigt bra. Jag håller på att pröva ett nytt bett, golden wings av stübben. Jag tycker så mycket om det. Det är ett väldigt populärt bett så jag blev inte jätteförvånad. Det ska framförallt vara bra för unghästar då det är som ett mellanting mellan lösa och fasta ringar. 
 
Jag jobar just nu mycket på galoppen. Jag har väldigt svårt att ställa Villis till vänster. Han hänger sig liksom i innertygeln och det blir väldigt svårt att svänga och göra volter. Detta blir framförallt påtagligt i galoppen men asså det går inte! JAG FÅR PANIK! UGH! Asså jag vet inte vad jag ska göra men det är väll bara drilla drilla drilla och hoppas att det löser sig. 
 
Imorgon guys ska vi mäta min nyblivna sexåring. Wish me luck att jag får hem en gigantisk D-ponny och inte världens minsta storhäst för asså det skulle inte förvåna mig. Aud är väldigt självsäker att det kommer bli en D-ponny av Villis men jag är inte så säker. Asså jag behöver all tur jag kan få så verkligen pray for me. 
 
Okej förlåt för detta men jag hittar inte på något mer att skriva. jag har ridit Becka lite inklusive ridit henne barbacka en gång m´vilket gick över förväntan. Men det är inte så mycket mer spännande som hänt. Plus jag vill spela Zelda hehe... Är jag nrd eller vad? Bye bye
 
 
 
nån random bild för det är nåt fel på bilderna på min hårddisk