Sjukdom och allmän självömkan
Tjollahej tjollahopp! Så ifall någon har missat det har jag varit sjuk och så fort jag mår allt annat än perfekt känner jag mig tvingad att utsätta er och alla jag känner för klagomål hehe.
 
On a more serious note, då jag varit sjuk och stannat hemma från skolan har jag också knappt varit i stallet denna vecka. Måndag, tisdag, fredag och söndag. Vilket inte är jättelite när jag tänker på det men i fredags red jag inte utan bara hjälpte till lite att kicka igång helglägret. Sen åkte jag dock hem för jag var nära att gå under av trötthet. Jobbade dressyr och markarbete i måndags och respektive tisdags. På markarbetet la jag bommar på böjt spår ganska så snävt. DET ÄR SÅ JÄKLA SVÅRT GUYS!!! Svårt att veta vad jag gör fel. Bogen glider liksom iväg  så antaglignen är jag för mesig med skänkeln eller något men jag skulle gärna vilja jobba mer markarbete då jag tror att det är väldigt nyttigt för både mig och hästen. 
 
I söndags red jag ut vilket var skönt både för mig och hästen. Han hade inte fått gå ut på ett tag så tror det var skönt för honom. Han var så jäkla pigg och drog världens bockserie över halva länstavägen. Då han sällan gör sånt brukar jag bara skratta. Jag vet att han aldrig gör det för att vara elak utan bara för han är glad. Så fort jag ber honom att sluta så gör han det så jag kan tycka att han kan få njuta ibland. Det var faktiskt jättemysigt och precis vad jag behövde en vecka som denna. Det finns inget bättre än barbacka uteritter med min skogmulle trots att jag alltid får skavsår. 
 
Nu i veckan blir det också en lite specialare då han ska gå hårt hela helgen så vi ska det lite lugnt nu i veckan. Asså jag är såsåsåså taggad på helgen vi ska ha det jättemysigt. 
 
Det var nog allt jag har att säga för idag. Juste, jag har prövat novabett lite den senaste tiden så tänkte skriva en jämnförelse på olika bett senare för det finns så in i helvetes många haha nej men farväl vi hörs någon annan gång!
 
Bara för att dessa två är så fina!