Hoppträningen

Hej! Jag tänker sammanfatta hoppträningen i lördags, och det gick bra! Det var lärorikt och roligt. Vi gjorde övningar som jag inte gjort förut, vi tragglade lite galoppsprång och kontroll. Jag skulle underhålla galoppen men det skulle inte gå för fort heller. 

Vi hoppade en linje med sockerbitshinder med ett antal galoppsprång då jag behövde öva på att hoppa i mitten på det sista hindret då han drog åt höger (mot mitten). Sedan så hoppade vi det främre hinder av sockerbitshinderena och fortsatte på en båge till ett rättuppstående plankhinder. Det gjorde vi även med det andra sockerbitshinderet fast en båge till en oxer med vattenmatta.
På andra långsidan var det en trestuds med 4 galoppsprång till ett rättuppstående hinder. 
Till sist var det även ett hinder vid X som vi bytte galopp över.
Så jag är nöjd med träningen, det jag tar med därifrån är att jag måste träna hans kondition(!), öva på att öka och minska galoppen och överhuvudtaget underhålla galoppen. Så det tränar jag på nu och självklart långt framöver också! Men jag längtar redan till nästa gång!
Bästa Benji<33

Ha det så bra!

Ursäkta dåliga bilder, men jag screenshotade dem från videosarna! Men Benji hoppade super iallafall!