Förberedelser - Hoppträning

Hejhej! Imorgon ska jag och Benji åka på träning vilket ska bli superkul! Men då krävs det förstås lite förberedelser som jag ska fixa idag. Jag ska bl.a. Lägga in spån i transporten, smörja sadel, träns, sadelgjord och rengöra benskydden. Sedan så kommer vi ju då till valet av schabrak.. det är nog det svåraste av allt. Haha, men jag tänker mig mitt nya schabrak som jag köpte på granngården med en matchande tröjatyp. Schabraket ser förresten ut såhär : 

Ja, det är förresten på Sundby Gård på Ekerö. Där har jag tränat förut på en annan liten ponny vilket var jättekul! Nu så har vi heller inga lektioner vilket är lite halv tråkigt så det ska bli kul att få ha en utbildad hopptränare igen! Så jag hoppas på att Benji är hanterbar (vilket han typ alltid är), och snäll att åka med i transporten. 


Ja, jag uppdaterar er om träningen sedan med lite bilder förhoppningsvis! 

Ha det så bra! Kram

Bästa Benji <3