Tycker till #3

Hejsan hejsan! 

Jag har ju två gånger tidigare skrivit sånna här inlägg, utvärderingar kring ny/gammal utrustning. Denna gång ska jag utvärdera kring detta bett :

Det är alltså ett rakt äppelbett som jag har köpt från Hööks som jag har testat för att Benji har känts lite ”seg i munnen”. Han har inte varit så kvick utan har stretat emot lite, jag har testat en hel den olika tredelade bett. Men det har inte riktigt gett det resultatet jag velat ha, så jag testade något helt annat. En annan form alltså. Och jag är verkligen nöjd. Jag kan nu med mycket små hjälper reglera honom och han är mycket mer lyhörd. Han fokuserar mer på mig helt enkelt. 

Idag är det dressyrträning för Aud så jag ska se om han funkar lika bra idag, har som sagt bara testat det två gånger så man vet aldrig! Men jag hoppas att detta bett är ett bett som jag kommer kunna använda ett tag framöver, och att det fortsätter kännas såhär bra.
Syftet med äpplebett förresten är just att de ska börja tugga/suga mer på bettet och att det därifrån ska vara lättare att jobba dem. De ska bli mer positivt inställda till arbete på det sättet, vilja arbeta. 

Som sagt så står det dressyrträning på schemat, önska mig lycka till! 

Benji<3

Skriv inläggstext