tjohoo för uteritter
 Hipp hipp hurra för mig idag. Ingen speciell anledning jag bara kände för att muntra upp mig själv här i oktobermörkret. Men på ämnet om utritter så finns det inget bättre.
 
Förra veckan red jag ut tre gånger. Denna vecka kommer det nog bara bli två dock men han ska vila en extra dag mot förra veckan. Bara för att det är ganska skönt med en extra ledig dag. Jag rider ändå ut ganska mycket. Jag anser att det är viktigt för hästen. Sträckorna blir längre vilket innebär att hästan har möjlighet att sträcka ut lite mer sen brukar de flesta hästarna också tycka det är kul. Hästarna får en helt annan bjudning och glädje ute att jag bara inte kan låta bli att le.
 
Typ 90% av alla mina uteritter går till Länsta bara för att jag är lat och Länsta är nära. Men i allmänhet är det bra för det är en lång grusväg och det är väldigt bra för att jobba på att få hästen jämn i formen alltså att få hästen att söka jämt stöd på båda tyglarna. Jäklar vad svårt det är. Framförallt när det regnar som Gud hatar mig. Haha ja jag rider ut i ur och skur oavsett. Aja sorry men detta är väll lite kort varför jag rider ut mycket. Vi hörs sen, hejdå!
 
Inga bilder denna gång :(