Tips på övning del 1
 Hej på er! 
Idag ska jag dela med mig av en sjukt bra övning. Den är väldigt enkel men ger otroligt mycket tycker jag. Den ger samspelta ekipage och lyhörd häst.
 
Du behöver: Två bommar och en ridbana, ett ridhus eller en mark ute.
 
Övningen: du lägger ut bommarna på rakt spår med ett relaterat avstånd. Jag brukar ha 20 meter som relaterar 5 vanliga galoppspång för en D-ponny. Sen brukar jag rulla igenom bommarna en gång först med vanlig galopp och se hur många språng jag får. Sen har jag en utgångspunkt.
 
Då kommer vi till övningen då man ska reglera galoppsprången. Man ska länga och korta för att få hästen att lyssna både fram och tillbaka. Jag älskar denna övning då den är enkel men ger otroligt mycket.
 
Sen kan man även bygga på denna övning med upphöjda bommar/ hinder eller fler bommar på rad. 
 
Jag gjorde den med Danny i veckan och jag kunde reglera mellan 4,5,6,7 galoppsprång och det gav mycket bra resultat dagen efter och i allmänhet!!
 
Hejdå, hoppas ni gillade övningen!