Issa rullar vidare
Hellur. Någon gång kommer jag nog sluta med mina lite halvkonstiga hälsningar but today is not that day! Ingen fattar mina nördiga referenser men jag kommer fortsätta med dem också bara för att det får mig att skratta. 
 
Vad händer i mitt liv da som  gör mig så dålig på att blogga. Jo jag är rätt säker på att jag inte kommer överleva året. Jag är typ 99% säker på att mina lärare är ute efter att ta död på mig. Menmen på något sätt kommer jag nog lotsa mig genom detta år också. Jag vet att ni inte vill höra om skolan men nu behövde jag klaga. 
 
I stallet i alla fall har ponnyklubben börjat igång. Medryttare har börjat trilla in och det är väll mysigt. Det har dock varit ganska skönt med en liten mjukstart där det inte har varit så många i stallet och man har alltid kunnat ta det lugnt och inte behövt trängas i ridhuset. Sen tycker jag att det är så svårt att lära sig alla namn och jag bara vet att jag kommer faila stenhårt i alla fall i början. Om någon ska börja på karlshem i vinter som läser detta ber jag om ursäkt på förhand men jag försöker vekligen. 
 
Ikväll är det i alla fall första lektionen för terminen. Jag vet jag vet tro mig jag är verkligen inte glad över att det är på en fredag. Vi hoppas på att det kan ändras men jag vet inte hur troligt det faktiskt är. Tills dess kommer jag bara slita mig i håret över mitt dumma dumma schema. 
 
-jag har jobbat mycket grunder med Villis på senaste tiden. Dett innebär mycket trav och skrittjobb. Detta är kul men det leder till att jag har tappat mycket i galoppen. Jag har liksom blivit lite bekväm och lite lat och helt enkelt inte orkat jobba med galoppen. Men det ska det bli ändring på! Nu är det dags att ta mig i kragen och jobba ordentligt galopp. Jag blir alltid helt dyblöt när jag jobbar galopparbete men jag får bara sluta vara lat. Lätt sagt men lite svårare att göra. 
 
HALLÅ VET NI??? Jag och jossan har köpt en Klippmaskin! Jag är så glad för vi slipper Auds antika tegelsten. Den är beställd och jag är så taggad på att raka för det är en annan anledning till att jag inte vågar rida Villis så hårt just nu för han blir så jäkla svettig och han kan varken stå inne eller släppas ut. Ska han stå inne en natt måste jag släppa ut honom på betet dagen därpå och då kommer han tvingas stå i paddock nästan varje dag. Det var allt för mig nu slutar min lektion så jag måste åka till stallet ;)