Djursholms Ridklubb

Hej!

 I söndags var jag på Djursholm och tävlade LE och LD då det är våran första tävling och det var verkligen de perfekta klasserna. Det kändes lätt och jag fick en superbra känsla! Vilket var superduperkul! Han var framme men lyssnade på mig, i LE:n var känslan lite sämre än i LD:n, galoppen var lite dålig liksom svängarna, men annars kändes det väldigt bra. Dock så resulterade de dåliga svängarna ett lite pet på 6:an som stod nära kortsidan och han såg det även för sent. Självklart tar jag på mig det för Benji var helt fantastisk! Han är verkligen så rolig att rida och så SNÄLL. Han stod helt stilla i transporten, när vi sadlade och var helt lugn. Så skönt! 

I LD:n så var känslan ännu bättre, jag satte upp galoppen så att vi kom igång ännu bättre och la ännu mer fokus på svängarna vilket resulterade en felfri runda! Det är den bästa känslan jag någonsin fått i hoppningen på Benji. Så det var verkligen jätteroligt att uppleva, känna att det faktiskt kan kännas "lätt", eller senare att jag inte behöver kämpa från tårna (inte riktigt så men) utan att den fina framåtbjudningen och att han kan lyssna och förstå vad jag menar. Det jag menar med detta är inte att Benji är seg, för detta han verkligen inte. Det är bara att jag har haft svårt att hitta min ridning på honom, t.ex har jag väldigt svårt att svänga honom på mindre volter i galopp (hålla koll på bogarna), och att korta honom. Men nu så kändes iallafall volterna och svängarna ett snäpp bättre. 

Jag är alltså superduper nöjd med tävlingen och ser redan fram emot nästa, så det är bara att träna vidare för den 14 oktober så ska vi till Bromma Ridklubb och tävla! Önska oss lycka till ;)

Ha det så bra! Kram