Allmänna tankar
Hej allihopa. Kan vi bara njuta en snabb sekund av vädret för dagen. Sommaren drog en sista suck och tack gud för det för jag är så trött på detta konstanta regnet. 
 
Okej jag hade tänkt skriva ett väldigt långt inlägg men pallar inte så ska försöka fatta mig kort. Jag går just nu i tvåan på gymnasiet vilket innebär att om två år kommer jag vara fri från allt vad skolplikt heter. Jag vill gärna fortsätta plugga men vill nog ta en liten paus först. Vad jag då vill göra med den pausen är lite oklart men allra helst vill jag hålla på så mycket som möjligt med hästar. Här kommer alltså det som verkligen krossar mitt hjärta i tusen bitar varje gång jag tänker på det, jag är ganska säker på att jag inte kommer ha kvar Villis efter gymnasiet. Detta beslut är absolut inte 100% jag kanske har kvar honom något år men jag kommer aldrig köpa honom. Man sitter i en sån unik sits efter gymnasiet att jag anser att om jag har möjlighet bör jag inte binda fast mig själv med en häst. Jag vill absolut köpa en häst någon gång under mitt liv men när jag är 19 kommer inte vara rätt tid för mig. Jag vet att det är lång tid kvar men jag är en sån person som aldrig kan sluta tänka på framtiden. Vad kommer hända imorgon?
 
Förlåt jag ska sluta jag lovar. På gladare nyhet har jag precis rakat lilla Villisen. Jag är såsåsåsås nöjd assååå åhhh. Beslutet att raka gjorde jag för att  jag har en häst som svettas väldigt mycket vilket gör att han ofta måste stå inne för att torka. Detta leder till större risk för förkylning plus hästen blir lättare trött. Jag har sett fram emot det här basically sen jag kom hem från skåne så ingen kan tracka ner på mitt lyckorus just nu thihihi. Jag valde att göra en halvrakning bara för att efter mycket efterforskning kändes det som det var den stilen som passade mig bäst. Nästa år kanske jag gör en helrakning vem vet. Fast i så fall vill jag inte raka varken ben eller huvud bara för att jag läste om hur det kan vara farligt att raka senor om man inte gör det på rätt sätt så sånt vågar inte. BTW det absolut bästa var när jag skulle försöka lista ut hur jag skulle dra linjen från manken till virveln och fick rita med en grön krita vilket ledde till att typ hela magen blev grön hehe. Jag fick A i bild don't judge me. 
 
Kan skriva lite kortare inlägg imorgon om min kärlek till uteritter i regnet ifall jag hinner. Farväl. 

 
 
 
 
 
Lite random bilder men ifall ni undrar. Peggis ville inte stå still och av någon anledning fick någon den briljanta idén att kasta havre mitt framför kameran. Fotning på karlshem i ett nötskal.