Vintervila - DONE
Hejsan! Det var ett litet tag sedan, men nu är jag tillbaka eftersom att Benjis vintervila härmed är avslutad. Jag har verkligen saknat att rida honom, men idag ska jag iallafall rida och det ska bli såå kul! Jag ska rida ett ganska långt lösgörande pass, inte hårt men som sagt ganska länge (ca 1 h), då kanske ni tänker att det inte alls är ett långt pass, men för oss är det oftast det då ridhustiderna kaosar lite så att vi oftast bara hinner rida ca 30-40 min innan lektionerna. Men som sagt, lösgörande. Alltså skänkelvikningar, volter, jobba med att lägga honom på yttertygeln osv. Eftersom att han har vilat vet man inte vad eller var han kommer vara "stel" eller ja, vart man kommer märka mest att han har vilat helt enkelt. Så målet med passet är väl att ta reda på det. Och att börja jobba med det lite, mjukgöra honom.
Veckan kommer iallafall se ut ungefär såhär:
MÅNDAG : lösgörande pass
TISDAG : kortare trim
ONSDAG : vila
TORSDAG : jogg
FREDAG : hoppträning
LÖRDAG : uteritt med Ingrid
SÖNDAG : uteritt (med mig)

(null)
Ridhustiderna är nästan lika kaos som denna bild ;)