Vad hände med dressyren?
 
 
Hallå hallå i vårvärmen. Mig har ni inte hört från på ett tag va? Nej men har väll inte bloggat på ett tag. Har faktiskt en enkel anledning, jag har inte haft något att blogga OM. Det har helt enkelt inte känts som jag haft nåt kul att berätta. Skulle kunna skriva mycket text om ingenting men inte ens det har känts lockande. Idag har jag dock mycket att berätta. 
 
För det första har vi ett ny häst på Karlshem. Ett fullblod vid namn Dekka. Hon har varit halt under en längre tid så vi får se hur den hästen utvecklas. Hon är såååå fiiiiinnn asså jag dör. Jag är väldigt väldigt väldigt sugen på att rida den hästen. Det kan dröja ett tag men jag har tålamod. Haha det intressanta är att hon inte är kraftig. Har seriöst bara gillat kraftiga hästar. Jag håller er uppdaterade. 
 
Idag har jag och Sara invigt våren på bästa sätt. LÅNGRITT!! Jag svär, jag växte fast i sadeln så länge satt vi. Vi red iväg runt elva och kom hem strax innan tre så ja... Vi hade det mysigt så att säga. Vi red bort mot berga. Vilket är ett stall som ligger långt bort med mycket finare ridvägar än våra. Det är inte jättemysigt att rida om man gör som jag och Ella gjorde en gång och red dit i hagel. Men är vädret som idag när man aldrig vill att dagen ska ta slut finns det inget bättre. Vi red runt väldigt mycket allt från att galoppera i en backe till mellan hagar till att mysa vid stranden och glass på Ica. Allt som allt kunde jag inte önskat mig en bättre dag. Höjdpunkten måste varit myset vid stranden. Villis är så rolig. Han älskar verkligen att bada. Det var knappt en sekunds tvekan innan han gick i. Dock gick vi inte i långt då jag hade full utrustning på mig. Min största rädsla var att Villis skulle försöka rulla. Varje gång jag har badad med honom har han lagt sig ner och rullat. Jag svär jag var på helspänn så fort han stod i vattnet. HAN FÅR INTE FÖRSTÖRA MIN SADEL!!!! Eller Auds sadel men sak samma. Idag gjorde mig så taggad på att bada men det var en sandstrand och vi var inte rätt klädda. Villis ville också bada, verkligen tur att jag inte fått en badkruka till häst. *host* Benji *host*
 
Utöver idag var det markarbete på schemat i fredags. Vi skulle egentligen ridit dressyr men det blev lite konstigt i schemat och vi fick hoppa över dressyren vilket skulle varit okej om det inte varit typ en månad sen vi red dressyr senast. Aja besvikenhet åsido var det en rolig lektion. Vi jobbade balans genom att knyta ihop tyglarna och hoppa utan händer. En gång skulle vi också hoppa utan stigbyglar. Det var jäkligt svårt! Jag tror att iden är bra men det blir lätt flamsigt och bör göras på annat sätt i min åsikt. Nästa vecka är det hoppning på g så det kommer dröja ungefär två veckor innan jag och Villsan får dressyra. 
 
Nu när det är vår kommer det nog bli lite mer uteritter. Hoppas ni kommer ha det lika bra som jag i slutspurten av terminen. Bye pie 
 
 
#1 - Zimone

härligt med bad!!!