Sommarplaner
Har ni tänkt på en sak? Snart är sommaren här. Asså nästa vecka är början på juni månad. Det ska bli så jäkla kul. Den tredje juni börjar jag jobba på karlshem och då är det slut med skolan för min del. Okej jag har två år kvar på gymnasiet menmen. Jag får väll överleva på något sätt. Nästa år kommer bli så bra. Vi kommer få hem världens bästa Alice igen! Asså ni förstår inte hur mycket jag längtar. Hon ska eventuellt komma ner och hälsa på mig i skånelandet i sommar också. 
 
Appropå (stavning?) skåne. Så ska ju jag plus en viss liten fluffboll ner dit snart. Den 18:e juni bär det av från karlshem. Stallet jag ska till är jättefint med ridhus och ridbana av gummiflis så jag är supertaggad. Från vad jag har förstått det som kommer det även tränare dit ibland. Detta är jag lite orolig för. Självklart kommer jag träna lite men jag är rädd för vad dem kommer säga om Villis. Tänk om de tycker att han ligger jätteefter och han skulle fungera bättre som hamburgare. Jag har aldrig riktigt tränat Villis ordentligt för någon annan än Aud så jag har ingen aning om vad andra människor tycker om honom. Jag är väldigt nervös faktiskt. Tänk om jag slarvar som jag gjorde förra sommaren och han blir bara kaos igen. Oavsett hur självständig man än är på Karlshem så är Aud alltid där som ett skyddsnät. På gott och ont så bryr hon sig väldigt mycket om vad jag gör med hästen och hur jag rider. Stallet jag ska till är ett privatstall och ingen kommer riktigt bry sig på samma sätt. De kommer säkert dömma mig och min skogsmulle dock. 
 
Aja i sommar hade jag tänkt fortsätta som jag gör nu med mycket uteritter och mycket träning. Han kommer antagligen bara vila en dag i veckan då jag kommer ha nära till stallet och mer tid än jag vet vad jag ska göra med. Så mer ridning överlag. Jag ska fortsätta jobba på galoppen för den måste verkligen stärkas. Sen har jag hittat en ny grej som jag har vetat länge att vi behövt öva på men inte riktigt orkat ta tag i. Det är öppna och sluta. Det är när man har antingen bakdelen eller framdelen lite innanför spåret medan den andra delen går kvar på en rak linje. Extremt svårt tycker jag. Framför allt när bakdelen ska in. Men jag har börjat värma upp genom att göra det i skritt för att sedan gå över i trav (ännu svårare asså jag dör typ varje gång) för att sedan avsluta med lite galopparbete. Tro mig både jag och hästen är helt döda efteråt. Plus nu är det så varmt också så Villis blir väldigt svettig under sadeln. Tur att det finns vatten och svampar. 
 
Förresten i söndags var jag ju ute i södertälje. Jag hoppade 70/80 och det gick såsåsåså bra. 70-rundan var solklart bäst då han som vanligt var lite trött efteråt men han var felfri båda omgångarna så jag var helt salig efteråt. Dessutom fick jag beröm av helt random männsikor när jag skrittade av. En sa att Villis hade jättecool päls och den sista vars kommentar gjorde mig helt överlycklig sa att jag var så positiv mot min häst jämt. Att oavsett hur det gick så berömde jag honom och jobbade vidare och sne kallade hon oss för ett fint equipage så jag var uppe bland molnen vid det laget. Hehe det är väldigt trevligt att få beröm okej?
 
Det var nog allt för mig idag. Pray for me när jag åker till skåne och kommer hamna mitt i smeten bland massa fina dressyrhästar. Bye Pie