Pay and jump
Hej på er!!
Nu ska jag sammanfatta pay and jumpen i söndags lite kort. Jag hoppade två rundor på 90/100 cm båda två. 
 
På framridingen känndes det inte alls bra. Hon hängde i tygeln och hennes galopp känndes flack. Det fanns liksom inget tryck i galoppen och därför kom vi fel på framhoppningen. Kan nog vara för att jag var stessad och det känner Betty tydligt. 
 
Men väl inne på banan känndes de super bra första rundan. Båda var lugna och jag kände verkligen Bettans glädje inne på banan. Jag fick beröm av Aud vilket var kul och jag är väligt nöjd över rundan!!
 
Men sen... andra rundan asså... det gick verkligen inte bra. Tror det blev 12 fel eller nått pågrundav ryttarmissar. Jag måste våga släpa fram henne!!!! eftersom hon är storgalopperad så vill jag gärna korta den och backa av henne för sent, alltså ta ett extra galoppsprång. Jag lägger henne fel pågrund av att jag inte släpper fram henne. När det då blir lite höjder kan hon inte hoppa med en samlad galopp. Ibland undrar jag vad jag tänker med... så när det var en linje med 3 språng väljer jag ju så klart att försöka få 4 och därför gör hon "rätt" genom att stanna. Hon kan ju lixom inte hoppa 1 meter stillastående direkt. Jag måste börja inse att hon inte kommer hoppa gratis. Därför skulle jag SÅÅÅÅÅ gärna vilja träna lite linjer med långa språng imellan på lite höjder för att få in känslan. Typ en linje med 3 långa språng fram till en oxer på 90 asså det skulle vara PERFEKT för mig!!!!! Jag måste verkligen våga hoppa med en stor galopp!!!! Sen inte nog med det, min sits går tillbaka till noll igen... framåtlutad med dålig hand och hemska skänkar... nej nu blir det hårdträning på lite höjder. Allt sitter på 80 cm och neråt men när det blir högre så tappar jag allt.. tror nog det är för att vi inte övar så mycket höjder på lektionerna. 
 
det var allt Hahahha nu har ni fått höra lite vad jag ska öva på, Gonatt på er!!! Juste, glöm inte att adda oss på snapchat där vi kommer försöka uppdatera mycket med bland annat vloggar!!! Kidzofkarlshem heter vi där!!
bilden är ett smakprov på nästa inlägg!!