Pay and Jump x2
Halloj. Jag undrar verkligen ibland hur det skulle vara att leva ett liv utan denna konstanta hästinvaderingen. Under vardagar tillbringar jag tisdag, onsdag, torsdag och fredag i stallet. På helger brukar jag bara vara i stallet på söndagar men jag är oftast där hela söndagen från utsläpp till intag och lite därtill. Det brukar oftast bli runt 10 timmar i stallet då. Det plus ungefär 16 timmar på vardagar blir det mycket tid. Ibland undrar man verkligen hur livet skulle vara utan karlshem. Oj förlåt! Haha gick in lite för mycket. Sorry men det är verkligen något jag har tänkt på mycket på senaste tiden. 
 
Oavsett min existensiella kris (vet knappt om det är ett svenskt ord men jaja). Min helg har varit ganska hektisk okej? Igår hade vi vår årliga pay and jump dock så var det lite ledsamt då på grund av smittor i andra stall kunde vi inte ta in anmälningar utifrån. Dock va det också skönt då det inte krävdes lika mycket engagemang från vår sida under själva dagen. Under lördagen var vi oavsett i stallet för den årliga vårstädningen. Den var inte så omständig iår som tur var då den endast gick ut på att vattna, bygga, skotta och vattna lite till. Sen var vi klara. Vilket var tur för min mamma fyllde år så hon behövde firas. På söndagen sen var det upp tidigt med tuppen och ta sig iväg. Inte nog med att vi skulle typ tävla utan jag skulle också ha hela stora stallet klart till vi började. Vilket inte var så svårt då det stod typ fyra hästar inne... Men jag va stressad i alla fall! Allt var kaos som vanligt med startlistor som ändrades i sista sekund till fullkomlig kallabalik på framridningen och allt som det innebär. Villis var lite spänd i början av framridningen då jag hade varit och försökt fixa musik i ridhuset. Asså jag svär personen som fixade det var säkert ute efter att förstöra min dag. Det tog mig säkert 40 minuter plus ett samtal till personen som instalerade ljudsystemet för att inse hur det funkade. Trots det så kunde jag inte fixa det då en specifik sladd saknades men som tur var kom Sofia med sin högtalare och räddade dagen. Själva hoppningen gick jättebra. Jag kom ihåg banan och Villis hoppade precis som han skulle bara tre meter högre än vanligt. Haha inte  riktigt men jäklar vad han tog i! Det var ett par svängar som blev lite snäva men inget för jobbigt. Allt som allt var jag supernöjd med min ponnybus. 
 
Det roligaste med dagen var nog att sätta upp svante. Svante är vår fina studsmatta och äntligen är han fixad. Jag är fortfarande så förundrad att den faktiskt håller. Årets första studs gick till mig och Amanda när Amanda studsa runt med sina gymnastikskillz och jag den oviga prinssessa som jag är mest bara studsade runt. Nej men det var också ytterst mysigt. 
 
Vet ni? Jag är väldigt taggad för på söndag ska jag iväg igen på en pay and jump, ute i södertälje. Det ska bli jättkul. Jag ska hoppa 70/80. Ahhhhhh! SÅ TAGGAD!! Det får ni höra senare hur det går. Förhoppningsvis kan jag locka med mig ingrid eller någon annan som hästskötare. Vi får helt enkelt se...
 
Idag fick det bli en snabbis i stallet då jag hade lite bråttom hem men det var värt det för världens bästa SANDIE PLANKTON var där. Hon skulle fota till sin fotokurs och bad några av oss i stallet att vara modeller. Det var ytterst mysigt att träffa sandie igen. Har faktiskt saknat henne jättemycket. Åhhh livet skulle vara mycket bättre om hon stod på karlshem. Aja det var mysigt att se henne igen plus vi ska jobba tillsammans i sommar så då kommer vi tvingas att umgås lite i alla fall. Men idag var det bara ett lite lättare pass nere på Länsta då han trots allt hoppade igår. Sen ska han få vila imorgon då jag har prov sen är jag lite osäker på hur jag ska göra på onsdag. Det vår vi helt enkelt se. Hade tänkt låta honom vila då också men nu när jag ska till södertälje känns inte det lika smart.
 
Juste en snabbis innan jag går. Jag fotade Sara och Amanda i Fredags och asså jag blev bara så jäkla glad över ljuset! E det lite för nördigt? Antagligen. Ohh well... 
 
 
 
 
 
 
Asså dessa två tjejer är så fina man blir ju väldigt avis <333