Nu kör vi
Hejsan. Det var ett tag sedan jag kikade in här men nu är det dags att sätta igång igen, som många av er vet så har Poppis varit halt i 2 vecom men nu är hon som återställd.
Denna vecka har bestått av :
 
Måndag - Dressyr
Tisdag - Uteritt
Onsdag - skritta ut
Torsdag - lätt pass på banan
Fredag - Terräng
Lördag - uteritt på Drottningholm
Söndag - skritt ut
 
De dagarna jag har skrittat ut har jag lett henne pga att hon gått hårt dagarna innan så jag ville jobba bort lite träningsverk.
Det har helt enkelt varit en relativt händelserik vecka och imorgin (måndag) är det min sista lektion för denna termin eller vad man ska kalla det för, lite sad. Men jag ser däremot fram emot (som jag kanske inte har nämt på bloggen) att ha Benji i sommar. Jag lämnar tillbaka Poppis den 9 juni och får Benji ungefär den 1 juni (lite osäkert).
 
Nu i veckan och i början på nästa vecka ska det också hända lite roliga saker, på tisdag ska jag bla (förmodligen) rida till badet och se om Poppis vill plaska lite (vilket hon inte alltid vill haha). Och på tisdag veckan efter ska jag till Sunby Ridklubb i Huddinge och tävla LC och LB som avslut för att inte avsluta tävlingssäsongen med ett "misslyckande" eller vad man ska kalla det. Att det alltså inte gick så bra med tanke på att Poppis vrickade sig.
 
Som sagt så ska jag fortsätta uppdatera er om vad som händer och lite så, men nu ska jag bättra mig men jag kände att jag behövde lite paus efter vad somhände Poppis och jag visste inte om hon skulle bli halt igen när jag hade ridit henne eller så.  Men i nuläget så är hon fit for fight i alla fall!
 
Ha det så bra! Kram
 
 
Här är lite bilder från terrängbanan som Saras mamma tog på oss!